Gry planszowe to nieoceniona pomoc dydaktyczna właściwie na wszystkich lekcjach, ale także w terapii i podczas zajęć specjalistycznych. Nasza propozycja dotyczy gry, która z pewnością uatrakcyjni i wspomoże terapię logopedyczną, w szczególności dzieci z problemami rotacyzmu, czyli związanymi z wymową głoski R.
Jesteśmy też przekonane, że ta gra z powodzeniem może być wykorzystana na zajęciach rewalidacyjnych, językowych, świetlicowych, czy nawet na języku polskim. Jej atutem jest to, że skorzystają z niej dzieci, które nie potrafią jeszcze czytać, co w naszej pracy jest nie bez znaczenia. Gra rozwija słownictwo, doskonali wymowę, uczy gramatyki, ale także integruje.
Jesteśmy też przekonane, że ta gra z powodzeniem może być wykorzystana na zajęciach rewalidacyjnych, językowych, świetlicowych, czy nawet na języku polskim. Jej atutem jest to, że skorzystają z niej dzieci, które nie potrafią jeszcze czytać, co w naszej pracy jest nie bez znaczenia. Gra rozwija słownictwo, doskonali wymowę, uczy gramatyki, ale także integruje.
Grę można pobrać na swój komputer, wydrukować i wykorzystać na wiele sposobów.
Udostępniamy także grę z kolorami, w których zawarta jest głoska r. Sprawdzi się ona u najmłodszych dzieci.
Zasady gry
1. 2-3 uczniów biorących udział w grze, ma za zadanie jak najszybciej pokonać wyścig, przemieszczając się do mety. Do gry potrzebna jest kostka, której ściany są w kolorze kwadratów zamieszczonych na planszy, a na nich umieszczonych obrazków. Uczeń może przemieścić swój pionek na najbliższy kwadracik z kolorem, który wylosował, jeśli właściwie wypowie słowo- nazwę obrazka znajdującego się na tym polu. Wygrywa ten, kto pierwszy dojedzie do mety.
2. Grę można modyfikować, według uznania i kreatywności osób grających. Ustalić można dodatkowe punkty, które zdobywać będą gracze, np. po wylosowaniu danego koloru.
3. Dodatkowo np. za właściwe wskazanie liczby mnogiej rzeczownika gracz otrzymuje dodatkowo 5 pkt, na niebieskich 10 pkt i tak dalej.
4. Dodatkowo można wydrukować takie kwadraciki, które uczeń podczas gry zbiera, a na samym końcu podlicza punkty. Wówczas nie ważne jest kto pierwszy dotarł do mety, ale ile uzbierał punktów.
5. U uczniów starszych można grę wykorzystać do ćwiczeń w odmianie przez przypadki rzeczowników.
6. Warto także grę wykorzystać podczas zajęć językowych, wówczas dzieci utrwaalć mogą słownictwo.
Zasady gry z kolorami
1. 2-3 uczniów biorących udział w grze, ma za zadanie jak najszybciej pokonać wyścig, przemieszczając się do mety. Do gry potrzebna jest kostka, której ściany są w kolorze kwadratów zamieszczonych na planszy. Uczeń może przemieścić swój pionek na najbliższy kwadracik z kolorem, który wylosował, jeśli właściwie wypowie jego nazwę obrazka znajdującego się na tym polu. Wygrywa ten, kto pierwszy dojedzie do mety. Zmodyfikować grę możemy poprzez zadanie dla dziecka polegające na tym, aby wskazało przedmiot mający taki kolor, albo ułożenie zdania z tym kolorem.
Zasady gry z kolorami
1. 2-3 uczniów biorących udział w grze, ma za zadanie jak najszybciej pokonać wyścig, przemieszczając się do mety. Do gry potrzebna jest kostka, której ściany są w kolorze kwadratów zamieszczonych na planszy. Uczeń może przemieścić swój pionek na najbliższy kwadracik z kolorem, który wylosował, jeśli właściwie wypowie jego nazwę obrazka znajdującego się na tym polu. Wygrywa ten, kto pierwszy dojedzie do mety. Zmodyfikować grę możemy poprzez zadanie dla dziecka polegające na tym, aby wskazało przedmiot mający taki kolor, albo ułożenie zdania z tym kolorem.
super pomysłowa gra!
OdpowiedzUsuń