Metody aktywizujące, to przede wszystkim takie, które uruchamiają w uczniu aktywność, twórcze działanie i wpływają na to, że zachodzi pewien proces.
Dzieci powinny być wykonawcami i twórcami działań, które mają miejsce na zajęciach. Jak sprawić, by nasi uczniowie chceli być aktorami sceny jaką jest lekcja, a efekty spektaklu były jak najbardzej wymierne i wysokie.
Nie jest to trudne zadanie, wystarczy zaproponować im takie aktywności, które będą przede wszystkim atrakcyjne, nowoczesne i dostosowane do ich preferencji, zainteresowań i możliwości. Światowy Dzień Muzyki był pretekstem do takich właśnie ćwiczeń i działań.
1. Po pierwsze uczniowie poznali interaktywne narzędzie jakim jest koło fortuny, które z powodzeniem sprawdzi się zarówno na tablicy interaktywnej jak i na tablecie. Wpisali w niego nazwy polskich wykonawców i zespołów muzycznych, których lubią najbardziej. Przy okazji doskonalili pisanie z pamięci i ze słuchu. Następnie po wylosowaniu konkretnej nazwy musili zanucić lub wypowiedzieć krótki tekst piosenki tego wykonawcy.
Odwrotne ćwiczenie polegało na wskazaniu wykonawcy wylosowanego tytułu piosenki. Było twórczo, wesoło i śpiewająco.
Interaktywne koło fortuny znajdziesz TUTAJ
W ustawieniach programu należy zmienić zapisane słowa i możecie Państwo wykorzystać je do doskonalenia innych umiejętności.
2. Inne ćwiczenie polegało na zabawie z tradycyjnym kołem fortuny. Po wylosowaniu konkretnego numeru uczniowie sprawdzali na wcześniej przygotowanej liście wykonawców. Po odczytaniu jego nazwy uczyliśmy się wyszukiwać jego utworów na platformie Youtube.
Dzień dobry.
OdpowiedzUsuńLink do interaktywnego koła fortuny nie działa. "page not found"