Aby utrzymać efekty wdrożonych aktywności i podtrzymać motywację uczniów do niwelowania dysfunkcji i uzupełniana deficytów np. w ramach zajęć rewalidacyjnych przygotowałyśmy dla naszych uczniów kilka ćwiczeń, które nie tylko zachęcą ich do działania, ale rozwiną logiczne myślenie, czy koncentrację.
Jako inspiracja do ćwiczeń posłużyły nam klocki korbo, które niestety zostały w szkole, ale ich grafika może dać nam namiastkę ich możliwości.
Zamiast klocków możemy do zabaw wykorzystać guziki, klamerki, kamyki, kolorowe kubeczki, czy klocki.
Zaprezentowane przez nas ćwiczenia można modyfikować na wiele sposobów, dostosowując je do możliwości i umiejętności Waszych uczniów.
Dla chętnych udostępniamy także grafikę klocków oraz plik do edycji, zachęcamy do wspólnych zabaw.
Jeśli jeszcze do tej pory nie trafiliście na klocki KORBO, to zachęcamy do zapoznania się z fanpage, na którym pasjonaci edukacji pokazują jaki one mają potencjał.
Przykłady ćwiczeń.
1. Zakodowane korbo.
Każdy klocek ma przypisaną daną wartość liczbową. Zadaniem uczniów jest odczytanie sumy wszystkich klocków np. w rzędzie lub w kolumnie. Dla starszych uczniów zdanie może polegać na mnożeniu liczb
Kartę pracy pobierz TUTAJ
Kartę pracy pobierz TUTAJ
Każdy klocek ma przypisaną daną wartość liczbową. Zadaniem uczniów jest odczytanie i pokolorowanie brakującego klocka tak, by suma w rzędzie i kolumnie (poziomie i pionie) wyniosła tyle ile wskazana w kolorowych polach liczba.
Karta pracy znajduje się TUTAJ
Na prośbę Państwa przygotowałyśmy teczkę do pracy z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną.
Co zawiera nasza teczka?
ZAWARTOŚĆ TECZKI:
1.Specyfika i charakterystyka funkcjonowania uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną.
2.Organizacja pracy z uczniem z z lekką niepełnosprawnością intelektualną.
3.Dostosowanie wymagań edukacyjnych.
4.WOPFU.
5.IPET.
6.Program zajęć rewalidacyjnych.
7.Program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.
8.Program zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne
9.Przykładowe aktywności i ćwiczenia do pracy z uczniem.
10.Karty pracy.
Ilość stron: 196. E-book w formacie PDF
KOMPLEKSOWA POMOC W PRACY Z UCZNIEM Z UMIARKOWANĄ I ZNACZNĄ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
Jeżeli prowadzisz zajęcia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, skorzystaj z kompleksowego wsparcia w postaci:
- programu zajęć,
- przykładowych wpisów do dziennika,
- przykładowych ćwiczeń,
- oceny efektywności,
- gotowych zadań.
![]() | ![]() | ![]() |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Jeżeli prowadzisz zajęcia rewalidacyjne skorzystaj z kompleksowego wsparcia w postaci:
- programu zajęć,
- przykładowych wpisów do dziennika,
- przykładowych ćwiczeń,
- oceny efektywności,
- gotowych zadań.
![]() | ![]() | ![]() |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
![]() | ![]() | ![]() |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
![]() | ![]() |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
![]() | ![]() |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Od wielu lat jesteśmy ekspertkami do spraw awansu zawodowego, swoją praktyczną wiedzę wykorzystałyśmy w publikacjach będących kompleksowym wsparciem dla nauczycieli na ścieżce awansu zawodowego. Zawierają one niezbędne informacje wraz z dokumentacją do edycji.
![]() | ![]() |
Szkolenia Rad Pedagogicznych TUTAJ
Polecamy również ,,Zajęcia rewalidacyjne – spektrum autyzmu” są one nie tylko bogatym źródłem gotowych dokumentów, narzędzi i pomysłów, ale również inspirują do kreatywnego podejścia w pracy z uczniami ze spektrum autyzmu. Dzięki nim nauczyciele i terapeuci mogą efektywniej wspierać rozwój swoich podopiecznych, tworząc dla nich przyjazne i dostosowane środowisko edukacyjne. To niezastąpione kompendium w codziennej pracy z uczniami ze spektrum autyzmu w szkołach ponadpodstawowych, które przyczynia się do budowania bardziej inkludującej i wspierającej szkoły.
Aby ułatwić nauczycielom przygotowanie się do pracy w świetlicy szkolnej, przygotowałyśmy szkolenie wraz z materiałami.
Szkolenie dla nauczycieli zajęć świetlicowych – szkolenie zawiera nagranie oraz materiały.
Tematyka szkolenia:
– ogranizacja zajęć świetlicowych,
– plan pracy świetlicy szkolnej,
– sprawozdanie z planu pracy świetlicy szkolnej,
– aktywności, karty pracy, gazetki i scenariusze na poszczególne miesiące.
Materiały składają się z 6 części:
Część 1 – organizacja zajęć świetlicowych, plan pracy i sprawozdanie.
Część 2 – wrzesień, październik – aktywności, ćwiczenia, materiały do wydrukowania, gazetka i scenariusz.
Część 3 – listopad, grudzień – aktywności, ćwiczenia, materiały do wydrukowania, gazetka i scenariusz.
Część 4 – styczeń, luty – aktywności, ćwiczenia, materiały do wydrukowania, gazetka i scenariusz.
Część 5 – marzec, kwiecień – aktywności, ćwiczenia, materiały do wydrukowania, gazetka i scenariusz.
Część 6 – maj, czerwiec – aktywności, ćwiczenia, materiały do wydrukowania, gazetka i scenariusz.
Nagranie: 55 min.
Nagranie wideo i materiały w formacie PDF.
Przykładowe strony z materiałów.
Potrzebujesz wsparcia w zakresie planowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, w sporządzeniu programu tych zajęć, zeszytu obserwacji i doboru ćwiczeń i aktywności oraz wpisu do dziennika zajęć?
Skorzystaj z naszego szkolenia i e-booka, który jest publikacją pdf zawierającą najważniejsze informacje, przykładowy program, zeszyt obserwacji, okresową ocenę funkcjonowania dziecka, przykłady ćwiczeń i wpisów do dziennika.
Publikacja jest kompleksowym wsparciem nauczycieli i zawiera wzory i przykłady zapisów w niezbędnej dokumentacji. Pliki są edycji i gotowe do dostosowania do potrzeb danego nauczyciela. Publikacja zawiera 45 stron, plus zewnętrzne pliki do edycji.
E-BOOK Z MATERIAŁAMI KUPISZ TUTAJ plus szkolenie
Jak można wykorzystać sztuczną inteligencję w edukacji i terapii w inny sposób?
Obejrzyj nasze szkolenie z materiałami TUTAJ
Super
OdpowiedzUsuńWitam, plansze super, ale czy w planszy z brakującym klockiem nie ma błędu- liczę i liczę i nie mogę się doliczyć - mogę się mylić oczywiście. Pozdrawiam.
OdpowiedzUsuńJuż poprawione. Dziękuję!
Usuńrzeczywiście, w ostatnim rzędzie podany wynik wychodzi bez dodania brakujacego klocka a w kolumnie brakuje dwóch.....coś musiało przeskoczyć....
OdpowiedzUsuń