SZKOLENIE, KURSY, KARTY PRACY

piątek, 2 czerwca 2023

Ewaluacja własnej pracy- narzędzia TIK




















Koniec  roku szkolnego, to czas podsumowań, wyciągania wniosków i konstruowania rekomendacji do dalszej pracy. Wakacje to też okres, w którym nauczyciele chcą ocenić swoją pracę, jej skuteczność i dokonać refleksji nad zmianą działań.

 Jest to zatem czas, w którym częściej niż dotąd poszukujemy narzędzi do ewaluacji własnej pracy.
Dlatego w tym poście proponujemy narzędzia które z powodzeniem wykorzystacie do ewaluacji właśnie.

1. Po pierwsze to znane i wykorzystywane już przez wielu nauczycieli kahoot. Jest to  strona i aplikacja, w której użytkownicy mogą tworzyć własne quizy przeznaczone do wykorzystania przez innych użytkowników. Mogą tworzyć ankiety i testy. W kahoocie tworzymy testy i ankiety na stronie https://kahoot.com/, a uczestnicy tej ankiety wchodzą na stronę https://kahoot.it/ bez konieczności logowania, lub korzystając z aplikacji.





2. Po drugie to narzędzie AnswerGarden. Narzędzie AnswerGarden to prosta aplikacja pozwalająca w bardzo szybki sposób uzyskać odpowiedzi na zadane pytanie. Można ją więc wykorzystać jako formę zdobywania informacji zwrotnej lub szybkie głosowanie i do przeprowadzenia ewaluacji własnej pracy, projektu edukacyjnego, lekcji itd. Można ją wykorzystać podczas spotkania z Radą Pedagogiczną, podczas warsztatu diagnostycznego a także zaprezentować nauczycielom do wykorzystania podczas lekcji.
Strona znajduje się TUTAJ

Aby stworzyć ankietę wybieramy krzyżyk w górnej części okna lub klikamy na Create AnswerGarden.



W okienku Topic wpisujemy swoje pytanie, które chcemy zadać w ankiecie ewaluacyjnej.

Kolejna opcja w tym narzędziu to More– jej wypełnienie nie jest wymagane, możemy w niej ustawić hasło i wtedy mamy możliwość moderowania treści w czasie sesji.
Używając opcji Brainstorm uczestnik może wpisać dowolną liczbę odpowiedzi i mogą się one
powtarzać. Opcja  Classroom pozwala  uczestnikowi wpisać dowolną liczbę odpowiedzi ale jedną i tę samą odpowiedź wpisze tylko raz. W opcji Answer Lenght można ustawić długość odpowiedzi do 20 lub 40 znaków. Warto zaznaczyć mniejszą ilość słów. W opcji Admin Password można podać hasło do naszej ankiety, które umożliwi nam wprowadzenie w późniejszym czasie zmian poprzez usuwanie niechcianych odpowiedzi czy zmianę trybu. Opcja Reminder Email pozwala na wprowadzenie naszego adresu e-mail. Zostanie na niego przesłany link do utworzonej ankiety oraz hasło administratora.
Jeśli pozostawimy zaznaczenie przy It's ok to send me very occasional news about AnswerGarden, na
nasz adres e-mail będą przysyłane informacje dotyczące aplikacji. W opcji Add Local Discoverability możemy ustawić czas dostępu (widoczności) do naszej ankiety.  Kiedy wszystkie ustawienia zostaną wybrane, klikamy w przycisk Create i pojawi się nasza ankieta.

Jak udostępniamy?
Wysyłamy link do strony z ankietą, możemy także wygenerować kod qr.



Wyniki ankiety układają się na ekranie i sukcesywnie pojawiają.




3. Po trzecie mentimeter. To prosta aplikacja pozwalająca uzyskać w bardzo szybkim czasie zwięzłe odpowiedzi na pytania. Często wykorzystywana jako forma zdobywania informacji zwrotnej.
Jak skorzystać z tego narzędzia?

1.. Wejdź na stronę:  https://www.mentimeter.com/
2. Załóż konto klikając najpierw na samym dole strony w przycisk na get started.


3. Następnie kliknij new presentation.


4. Wpisz temat ankiety, a następnie wybierz formę zbierania odpowiedzi. Może to być na przykład chmura wyrazowa.


5. Jeszcze raz wpisujemy tytuł lub pytanie, zaznaczamy ile odpowiedzi może udzielić jedna osoba i czy można kilka razy udzielić odpowiedzi. Wówczas należy odhaczyć opcję Extras. 
Po zapisaniu ankiety generujemy link do udostępnienia lub kod qr poprzez przycisk share. Możemy odpowiadać na pytania wchodząc na stronę www.menti.com i w odpowiednie 
miejsce wpisując unikalny kod do ankiety, który znajduje się w wygenerowanym linku. 






Jak wygląda ankieta?






Polecamy nasze opracowanie dotyczące narzędzi ewaluacji. 






 

Polecamy także nasze kompleksowe teczki





Jeśli szukacie Państwo profesjonalnych szkoleń z zakresu dostosowania wymagań edukacyjnych to serdecznie zapraszamy do skorzystania z oferty naszego akredytowanego Niepublicznego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w zakresie szkoleń  Rad Pedagogicznych.


Szkolenia Rad Pedagogicznych TUTAJ







Oferta materiałów dydaktycznych, kart pracy oraz webinarów
 i szkoleń TUTAJ


Polecamy także nasze karty pracy, które możesz zakupić TUTAJ




🟥 Ale to nie wszystko, mamy dla Was coś specjalnego!!! Fachowo przygotowane materiały i dokumentację dla każdego nauczyciela na ścieżce rozwoju zawodowego.



Już dzisiaj możesz nabyć taką teczkę!!!
TECZKA 1: AWANS ZAWODOWY NA STARCYH ZASADACH.

Zawartość teczki nr 1- awans na starych zasadach.
1. Plan awansu zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego.
2. Sprawozdanie z przebiegu stażu na stopień nauczyciela mianowanego.
3. Sprawozdanie z przebiegu stażu na stopień nauczyciela dyplomowanego.
4. Generatory- jak wykorzystać na scieżce awansu zawodowego.
5. Wykorzystanie TIK w trakcie awansu.
6. Metody aktywizujące- opis i dobre praktyki.
7. Prezentacja wybranego wymagania na stopień nauczyciela dyplomowanego.
8. Prezentacja dorobku zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego- dobre praktyki.
9. Szablony gotowych prezentacji.
10. Opiekun stażu i jego zadania.
11. Przykładowy opis i analiza wybranego wymagania na stopień nauczyciela dyplomowanego.
12. Przykładowe pytania, które mogą paść w czasie komisji.
13. Przykładowe zadanie do rozwiązania- problemy.
14. Podsumowanie awansu- komisje i dokumentacja.
15. Przykładowa opinia o odbywającym staż na stopień nauczyciela mianowanego.
16. Karta obserwacji dla opiekuna i innych nauczycieli, zajęć prowadzonych przez
nauczyciela odbywającego staż.
17. Plan i arkusz współpracy opiekuna i nauczyciela w awansie.Przykładowe aktywności.
18. Wniosek o wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego i egzaminacyjnego.
19. Doskonalenie zawodowe: Niezbędnik informacyjny nauczyciela na ścieżce awansu.



TECZKA 2: AWANS ZAWODOWY NA NOWYCH ZASADACH.

1. Przepisy- najważniejsze informacje. ABC awansu zawodowego.
2. Kalendarz aktywności dla nauczyciela dyplomowanego w okresie przepracowania, który pomoże zaplanować realizację wymagań.
3. Kalendarz aktywności w okresie przygotowania do zawodu dla nauczyciela ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego na nowych zasadach.
4. Monitorowanie przebiegu rozwoju zawodowego i realizacji wymagań egzaminacyjnych na nowych zasadach.
5. Wykorzystywanie generatorów do tworzenia zindywidualizowanych i dostosowanych materiałów edukacyjnych.
6. Wykorzystywanie TIK na ścieżce awansu zawodowego.
7. Wykorzystywanie metod aktywizujących ucznia- opisy, przykłady i dobre praktyki.
8. Prezentacja dorobku na dyplomowanego po nowemu. Dobre rady i przykładowe prezentacje.
9. Mentor i jego zadania.
10. Ewaluacja pracy nauczyciela- narzędzi TIK.
11. Przykładowe pytania na egzamin.
12. Przykładowe zadanie do rozwiązania- problem na egzamin.
13. Podsumowanie awansu po nowemu- komisje, egzamin i dokumentacja.
14. Przykładowa opinia mentora na temat nauczyciela przygotowującego się do zawodu.
15. Karta monitoringu i planowania współpracy mentora z nauczycielem.
16. Doskonalenie zawodowe: Niezbędnik informacyjny nauczyciela na ścieżce awansu.
17. Wniosek o wszczęcie postępowania egzaminacyjnego i kwalifikacyjnego na nowych zasadach.
18. Opis wybranego wymagania na stopień nauczyciela dyplomowanego- 4 strony.
OPIS TECZEK I ZAPISY TUTAJ: https://szkolenia.specjalni.pl/webinary/

Zapraszamy też na nową stronę poświęconą awansowi zawodowemu nauczycieli:







Opracowałyśmy pakiet 24 kart pracy do wykorzystania podczas zajęć z wychowawcą oraz podczas zajęć rewalidacyjnych i w ramach zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno- społeczne.


Pakiet kart zamówisz TUTAJ






SPARAWOZDANIA PEDAGOGA SPECJALNEGO

TECZKA NR 4

KUP TUTAJ I TUTAJ





Jeśli chcesz pozyskać więcej informacji na temat przykładowych ćwiczeń, zadań,
 zabaw i gier podczas zajęć rewalidacyjnych, ale także w ramach pomocy psychologiczno- pedagogicznej i jak konstruować karty pracy zakup naszą 
teczkę cz. II


ZAWARTOŚĆ TECZKI ponad 200 stron. Plik PDF i linki do zewnętrznych ćwiczeń.
✅Rozdział 1 Rewalidacja. Propozycja ćwiczeń i dobre praktyki.
✅Rozdział 2 Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Propozycja ćwiczeń i dobre praktyki.
✅Rozdział 3  Generatory do konstruowania spersonalizowanych ćwiczeń i kart pracy.
✅Rozdział 4 Karty pracy- ponad 130 kart.

TECZKĘ  CZ. II ZAKUPISZ TUTAJ I TUTAJ

Wystawiamy faktury, również z odroczonym terminem płatności dla przedszkoli i dla szkół!


W swojej ofercie posiadamy także teczkę cz.I


TECZKA ZAWIERA:
🟩 plan pracy (kalendarz) pedagoga specjalnego,
🟩 sposoby diagnozowania potrzeb i możliwości uczniów,
🟩 IPET i WOPFU – szablony i przykładowe uzupełnione dokumenty,
🟩 dokumentację dotyczącą pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
🟩organizację zajęć rewalidacyjnych wraz z dokumentacją m.in. przykładowymi programami zajęć rewalidacyjnych, 
🟩 arkusz ewaluacji podejmowanych działań w ramach IPET i WOPFU,
🟩 przykłady dostosowań na różnych przedmiotach,
🟩 opis przykładowych metod pracy z uczniami z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.


TECZKĘ NR 1 KUPISZ TUTAJ




Teczkę nr 3 kupisz TUTAJ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz