Jakiś czas temu zrealizowaliśmy projekt edukacyjny pt. "Pięć sposobów na matematykę", w ramach otrzymanego grantu w kwocie 3.500 zł od Fundacji Szkoła z Klasą. Uczniowie klasy 3P i 7-8A, poznawać będą sposoby na polubienie i zastosowanie matematyki w codziennym życiu.
W projekcie wykorzystywać będziemy tradycyjne, analogowe metody, nowe technologie i wykonywać będziemy praktyczne zadania związane z kulinariami. Podczas konferencji inaugurującej kolejną edycję programu nasz projekt i wszystkie pozostałe zapowiedział dziennikarz Maciej Orłoś.Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi mają ogromne problemy w uczeniu się matematyki. Deficyty w zakresie logicznego myślenia, orientacji przestrzennej, niski poziom abstrahowania, ale przede wszystkim słaba pamięć i myślenie przyczynowo- skutkowe, podnoszenie kompetencji matematycznych znacząco utrudniają. Dlatego właśnie podejmuję niestandardowe aktywności, które zachęcą moich uczniów do tego by uczyć się matematyki. Robię to przede wszystkim przez wskazanie jej użyteczności w naszym codziennym życiu.
Jego głównym celem jest ukazanie matematyki i jej zastosowania w codziennym życiu.
Uczniowie poznają zastosowanie umiejętności matematycznych w praktyce- "matematyka wokół nas". Stworzą lapbooki na temat praktycznego zastosowania matematyki. Zorganizujemy szkolny minisklepik i szkolną kawiarenkę. Będziemy doskonalić umiejętność posługiwania się pieniędzmi. Zaplanujemy i skonstruujemy szkolny kalendarz, który zamieścimy na holu szkoły. Codziennie będziemy zmieniać datę oraz ważne wydarzenia. Ponadto będziemy planować budżet klasy, wpływy składek klasowych i wydatki miesięczne. Raz w miesiącu przygotowujemy potrawę, której koszty będziemy szacować, produkty kupować w pobliskim sklepie, a produkty niezbędne do potrawy ważyć i domierzać. Podczas wycieczek szkolnych będziemy odczytywać godziny odjazdów pociągów, czas trwania podróży i i szacować odległości. Stworzymy też wirtualne, interaktywne gry i pomoce dydaktyczne ułatwiające uczenia się matematyki
CELE PROJEKTU
- Zwiększenie kompetencji matematycznych.
- Praktyczne działanie uczniów-współpraca.
- Korelacja tradycyjnych metod z nowymi technologiami- kształtowanie kompetencji cyfrowych.
- Poznanie użyteczności matematyki w codziennym życiu.
DZIAŁANIA PROJEKTOWE
- Tworzenie mapy myśli- matematyka wokół nas.
- Przygotowanie lapbooków- praktyczne zastosowanie matematyki.
- Przygotowanie Minisklepiku i szkolnej kawiarenki.
- Warsztaty kulinarne. Gotowanie, pieczenie i szacowanie kosztów produktów.
- Kalendarz szkolnych wydarzeń.
- Wycieczki- obliczenia zegarowe i kalendarzowe.
- Przygotowanie zegarów.
- Generowanie kart pracy z zegarami.
- Elektroniczna książeczka- " Matematyka w moim otoczeniu.
- Przygotowanie stroików i ozdób. Zorganizowanie kiermaszu.
NA CO BĘDZIEMY ZWRACAĆ UWAGĘ W KONTEKŚCIE WSPÓŁDZIAŁANIA?
- Współpraca w grupie.
- Pomoc koleżeńska.
- Współodpowiedzialność za zespół.
- Posługiwanie się pieniędzmi i szacunek do pracy.
- Bezpieczne poruszanie się w przestrzeni internetowej.
- Użyteczność matematyki.
- Zastosowanie nowych technologii w uczeniu się matematyki.
W celu prezentacji działań projektowych założyliśmy blog, na którym przy mojej pomocy uczniowie zamieszczać będą posty.
POLECAMY NASZĄ NAJNOWSZĄ PUBLIKACJĘ DOTYCZĄ PRACY Z UCZNIEM Z LEKKĄ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ
- programu zajęć,
- przykładowych wpisów do dziennika,
- przykładowych ćwiczeń,
- oceny efektywności,
- gotowych zadań.
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
- programu zajęć,
- przykładowych wpisów do dziennika,
- przykładowych ćwiczeń,
- oceny efektywności,
- gotowych zadań.
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz