Metody aktywizujące, to przede wszystkim takie, które uruchamiają w uczniu aktywność, twórcze działanie i wpływają na to, że zachodzi pewien proces.
Uczniami powinny być wykonawcami i twórcami działań, które mają miejsce na zajęciach. Jak sprawić, by nasi uczniowie chceli być aktorami sceny jaką jest lekcja, a efekty spektaklu były jak najbardzej wymierne i wysokie.
Nie jest to trudne zadanie, wystarczy zaproponować im takie aktywności, które będą przede wszystkim atrakcyjne, nowoczesne i dostosowane do ich preferencji, zainteresowań i możliwości. Każdy dzień szkolny może być pretekstem do takich właśnie ćwiczeń i działań.
Warto w tym celu wykorzystać proste narzędzie jakim jest koło fortuny. Za jego pomocą możemy;
- zaktywizować uczniów poprzez losowanie zadań do wykonania,
- koło możemy wykorzystać na początku zajęć jako pomoc w utrwaleniu treści z poprzednich zajęć,
- możemy wykorzystać jako narzędzie do podsumowania lekcji, wpisując do niego nowo poznane treści, by je usystematyzować, podsumować i utrwalić,
- bardzo często wykorzystujemy koło do losowania zadań projektowych,
- do losowania zadań i ćwiczeń podczas lekcji i zajęć rewalidacyjnych.
Koło w narzędziu stopwatch wykorzystujemy od dawna, ale w ostatnim czasie znacznie się ono zmieniło, doszła dodatkowa funkcja, która pozwala na generowanie koła z grafiką.
Przykład takie koła z symbolami Polski i skojarzenia z Polską udostępniamy poniżej.
Interaktywne koło fortuny znajdziesz TUTAJ
JAK WYGENEROWAĆ TAKIE KOŁO FORTUNY?
1. Wejdź na stronę: www.online-stopwatch.com
2. Edytuj koło, klikając na ikonkę koła zębatego- ustawień w lewym, górnym rogu.
3. Uzupełnij tabelę wyrazami, działaniami matematycznymi, znakami lub liczbami.
4. W wersji z nowościami możesz wygenerować koło z grafiką, zatem w ostatnim polu dodaj ikonki, grafikę z rysunkami lub zdjęcia i klikając na przycisk START PICTURE PICKERS!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz