SZKOLENIE, KURSY, KARTY PRACY

środa, 30 marca 2022

TERAPIA Z DŁUGOPISEM 3D- MOTORYKA MAŁA

 


Uczniowie ze spektrum autyzmu, ale także w większość uczniów z niepełnosprawnością intelektualną mają duże dysfunkcje w zakresie motoryki małej.  Borykają się z trudnościami w zakresie umiejętności trzymania narzędzia pisarskiego, a tym samym piszą niestarannie, często niewłaściwie rozmieszczając tekst na płaszczyźnie. 

Poszukując różnorodnych rozwiązań terapeutycznych, natrafiłyśmy na pakiet eduterapeutica, którego elementem są długopisy 3D. Oprócz wskazówek merytorycznych, kart pracy, materiału ćwiczeniowego ten przyrząd stanowi fantastyczny motywator dla naszych uczniów.

Długopis 3D to urządzenie o kształcie długopisu, z którego końcówki wydobywa się nie tusz, a rozpuszczony filament w różnych kolorach. Za jego pomocą można tworzyć rysunki i przedmioty w trzech wymiarach.

Pracując z długopisem uczniowie z ASD uczą się koncentracji, cierpliwości oraz ćwiczą umiejętności manualne (np. właściwy chwyt pisarski). Ćwiczenia z długopisem 3D są fascynujące, motywują do ćwiczeń. Ponadto praca z długopisem 3D wyzwala pozytywne emocje, które wspomagają proces uczenia się. Długopis 3D zmienia rysunki w przestrzenne obiekty i daje uczniom poczucie sprawstawa.

Długopis 3D można wykorzystać do ćwiczeń na gotowych szablonach, ale warto także zaproponować uczniom tworzenie własnych projektów.  Przygodę z długopisem 3D warto rozpocząć od prostych ćwiczeń, na szlaczkach, podstawowych kształtach, a po czasie przechodzić do bardziej skomplikowanych elementów. 


Usprawnianie motoryki małej z wykorzystaniem długopisu 3D.

Pokazanie użyteczności  narzędzia to szansa na zwiększoną motywację i zaangażowanie w wykonywane zadanie. Uczniowie klasy przysposabiającej do pracy z wykorzystaniem długopisów 3D, wytworzyli pisanki, które ozdobią ich sale lekcyjne. 

 Nasz zestaw zakupić można TUTAJ











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz