SZKOLENIE, KURSY, KARTY PRACY

czwartek, 15 sierpnia 2024

LEKTURY Z DRUKIEM 3D - INNOWACJA PEDAGOGICZNA


Niedawno w wielu  polskich szkołach  pojawiły się drukarki 3D,  nowy sprzęt, który niesie ze sobą ogromne możliwości. Nie tylko zwiększa zaangażowania uczniów, ale daje również  przestrzeń do pracy nowatorskimi metodami nauczania. Te innowacyjne metody pracy stały się impulsem do wdrożenia działań, łączących druk 3D z pracą z lekturą. Innowacja metodyczna ,,Lektury w 3D" to na pewno dobry sposób na rozwijanie STEAM i na angażujące, ciekawe lekcje języka polskiego

Adresatami innowacji są uczniowie klas VII i VIII. Zajęcia innowacyjne będą realizowane w ramach lekcji języka polskiego oraz informatyki. Celem tej innowacji jest wprowadzenie technologii druku 3D do lekcji języka polskiego. Dzięki wykorzystaniu druku 3D uczniowie będą mogli lepiej przyswajać treści i problematykę omawianych lektur oraz rozwijać umiejętności analityczne, takie jak interpretacja rozmiarów, kształtów i relacji między obiektami 3D. Zaplanowane aktywności zachęcą i zmotywują uczniów do nauki przez doświadczanie.

Poniższy program powstał w wyniku doświadczeń zdobytych podczas wdrażania nowoczesnych metod nauczania w pracy z uczniami szkoły podstawowej jako nauczyciel języka polskiego. W celu zmotywowania młodych ludzi do uważnego czytania lektur, postanowiłam wykorzystać technologię druku 3D w pracy z utworami literackimi. Strategia ta opiera się na zaangażowaniu uczniów, którzy poprzez tworzenie przestrzennych artefaktów będą utrwalać i powtarzać informacje dotyczące lektur. Takie podejście przygotuje uczniów do pisania opowiadań twórczych i rozprawek, które będą musieli redagować nie tylko na egzaminie ósmoklasisty, ale także w codziennej pracy. Innowacyjność działań przejawia się w nietypowym sposobie pracy z lekturą, polegającym na projektowaniu przez uczniów przestrzennych obiektów 3D nawiązujących do treści utworu. Pomogą one nie tylko w zapamiętywaniu kluczowych wydarzeń z lektury, ale również dostarczą młodym ludziom wielu bodźców rozwijających logiczne myślenie, wyobraźnię oraz aktywność twórczą. Takie podejście zwiększy skuteczność nauczania, ponieważ nauka przez działanie i przeżywanie przynosi najlepsze efekty.


Założenie ogólne

1. Innowacja skierowana jest do uczniów klasy VII i VIII. 

2. Główne założenia pracy na innowacyjnych zajęciach:

- zapoznanie uczniów z podstawami projektowania przestrzennych obiektów i druku 3D, 

- wykorzystanie obiektów 3D do prany z lekturą,

- interdyscyplinarny charakter innowacji łączący wiedzę z języka polskiego i informatyki.


Cele innowacji


Cel główny:-

 usystematyzowanie i utrwalenie wiedzy na temat lektur obowiązkowych omawianych w klasie VII i VIII, 

- motywowanie uczniów do rozwijania kreatywności i innowacyjności,

- inspirowanie uczniów do poszukiwania nowatorskich rozwiązań, sposobów uczenia się.

Cele szczegółowe- uczeń:

- rozumie potrzebę czytania lektur obowiązkowych, 

- rozumie korzyści płynące z czytania i znajomości lektur obowiązkowych, 

- umie zaprojektować i wydrukować obiekt 3D,

- potrafi wypowiadać się poprawnie zbudowanymi zdaniami,- potrafi kreatywnie i twórczo myśleć,

- umie łączyć wiedzę z informatyki i języka polskiego.


Metody i formy pracy


Metody: pokazowa, badawcza, praktycznego działania, burza mózgu, projekt, gry.

Formy: indywidualne i grupowe 


Wykaz lektur

,,Mały Książę", ,,Świtezianka", ,,Pan Tadeusz", ,,Balladyna", ,,Zemsta", ,,Reduta Ordona", ,,Quo vadis", ,,Latarnik", ,,Opowieść wigilijna". ,,Kamienie na szaniec", ,,Treny", ,,Śmierć Pułkownika".



Przewidywane osiągnięcia (korzyści wdrożenia innowacji)


Uczniowie: 

- nabędą umiejętność projektowania i drukowanie obiektów 3D,

- rozwiną kompetencje literackie i kulturowe, 

- zaangażują się w pracę twórczą, 

Nauczyciel: 

- wykorzysta wiedzę na temat druku 3D, 

- podniesie jakość pracy szkoły, wdrażając innowacyjne metody pracy,

- zmotywuje uczniów do uważnego czytania lektur obowiązkowych.


Ewaluacja 


W celu uzyskania informacji zwrotnej nauczyciel przeprowadzi: - ankietę dotyczącą opinii uczniów na temat stosownych metod,- rozmowy indywidualne i grupowe z uczniami, - zgromadzi dokumentację fotograficzną poszczególnych działań.Wszystkie wyniki i uwagi zostaną opracowane w sprawozdaniu oraz udostępnione dyrektorowi szkoły.


Pierwsza lektura już za nami. Dzięki drukarce 3D powstały planety Małego Księcia. Możesz o nich przeczytać TUTAJ. Pozostałe lektury znajdziesz na blogu innowacji TUTAJ




                          

Pomocne materiały w pracy z uczniami ze SPE


Jeżeli prowadzisz zajęcia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, skorzystaj z kompleksowego wsparcia w postaci: 
  • programu zajęć, 
  • przykładowych wpisów do dziennika,
  • przykładowych ćwiczeń,
  • oceny efektywności,
  • gotowych zadań.

54a8cf53833f7343cafccc9d681fbc99.jpeg30a069c4ea443f35c0a1ed46498b446b.jpegaacb0ed5b7c6a5b493f97be016b2ebdd.png
Szczegóły TUTAJSzczegóły TUTAJSzczegóły TUTAJ

Jeżeli prowadzisz zajęcia rewalidacyjne skorzystaj z kompleksowego wsparcia w postaci: 
  • programu zajęć, 
  • przykładowych wpisów do dziennika,
  • przykładowych ćwiczeń,
  • oceny efektywności,
  • gotowych zadań.
b2e97ad812bdb20d4b6e924eaf4eca59.png672ee895929d1ae91aa21ed4b690b935.png68194680ab63536fd816b3c6ce45c92a.jpeg
Szczegóły TUTAJSzczegóły TUTAJSzczegóły TUTAJ

W ofercie mamy również teczki pedagoga specjalnego, zawierające niezbędną dokumentację do edycji oraz wskazówki, materiały i porady.

c81ffddbd8343a4391ac6047d02ffed2.png48d3dbd58a131e6b88e5cbb866ad0b44.jpeg03c3ca268ae401f2cc23766434c04eaf.png
Szczegóły TUTAJSzczegóły TUTAJSzczegóły TUTAJ

a474919f333e8a1867e2e44498b32080.png60eb7b8a402ab79f899e5db12e40db39.png
Szczegóły TUTAJSzczegóły TUTAJ

Dla nauczycieli współorganizujących kształcenie niezbędna dokumentację wraz z materiałami do pracy zawiera TECZKA NAUCZYCIELA WSPÓŁORGANIZUJĄCE.

43d53d338be2ec098137b7dcd4280d29.png9a6daec3ca725f5af3bfb98466671081.png
Szczegóły TUTAJSzczegóły TUTAJ

Od wielu lat jesteśmy ekspertkami do spraw awansu zawodowego, swoją praktyczną wiedzę wykorzystałyśmy w publikacjach będących kompleksowym wsparciem dla nauczycieli na ścieżce awansu zawodowego.  Zawierają one niezbędne informacje wraz z dokumentacją do edycji.


a28ebd9dee6252d9fa399cdc1e318dbd.png8b3b3127deed8a4fa84637d1a4afda9d.png
Szczegóły TUTAJSzczegóły TUTAJ




O

Jeżeli jesteś na ścieżce awansu zawodowe i chcesz przygotować się do egzaminu lub rozmowy, przećwiczyć rozwiązywanie hipotetycznych problemów i zastanowić się nad odpowiedziami na pytania, to koniecznie skorzystaj z naszych opracowań. 


📙 Polecamy przykładowe pytania wraz z odpowiedziami oraz przykładowe problemy z propozycjami rozwiązań, które ułatwią nauczycielowi przygotowanie się na egzamin na stopień nauczyciela mianowanego mianowanie.

📙Ilość stron: 76

📙E-book w formacie PDF

E-book dostępny TUTAJ

📕 Polecamy przykładowe pytania wraz z odpowiedziami oraz przykładowe problemy z propozycjami rozwiązań, które ułatwią nauczycielowi przygotowanie się do rozmowy na stopień nauczyciela dyplomowanego.
📕 Ilość stron: 76
📕 E-book w formacie PDF


E-book dostępny TUTAJ



Przykładowe pytania wraz z odpowiedziami możesz zakupić na naszej stronie.

E-book dostępny TUTAJ




 Już dzisiaj możesz nabyć taką teczkę!!!
TECZKA 1: AWANS ZAWODOWY NA STARCYH ZASADACH.

Zawartość teczki nr 1- awans na starych zasadach.
1. Plan awansu zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego.
2. Sprawozdanie z przebiegu stażu na stopień nauczyciela mianowanego.
3. Sprawozdanie z przebiegu stażu na stopień nauczyciela dyplomowanego.
4. Generatory- jak wykorzystać na scieżce awansu zawodowego.
5. Wykorzystanie TIK w trakcie awansu.
6. Metody aktywizujące- opis i dobre praktyki.
7. Prezentacja wybranego wymagania na stopień nauczyciela dyplomowanego.
8. Prezentacja dorobku zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego- dobre praktyki.
9. Szablony gotowych prezentacji.
10. Opiekun stażu i jego zadania.
11. Przykładowy opis i analiza wybranego wymagania na stopień nauczyciela dyplomowanego.
12. Przykładowe pytania, które mogą paść w czasie komisji.
13. Przykładowe zadanie do rozwiązania- problemy.
14. Podsumowanie awansu- komisje i dokumentacja.
15. Przykładowa opinia o odbywającym staż na stopień nauczyciela mianowanego.
16. Karta obserwacji dla opiekuna i innych nauczycieli, zajęć prowadzonych przez nauczyciela odbywającego staż.
17. Plan i arkusz współpracy opiekuna i nauczyciela w awansie.Przykładowe aktywności.
18. Wniosek o wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego i egzaminacyjnego.
19. Doskonalenie zawodowe: Niezbędnik informacyjny nauczyciela na ścieżce awansu.



TECZKA 2: AWANS ZAWODOWY NA NOWYCH ZASADACH.

1. Przepisy- najważniejsze informacje. ABC awansu zawodowego.
2. Kalendarz aktywności dla nauczyciela dyplomowanego w okresie przepracowania, który pomoże zaplanować realizację wymagań.
3. Kalendarz aktywności w okresie przygotowania do zawodu dla nauczyciela ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego na nowych zasadach.
4. Monitorowanie przebiegu rozwoju zawodowego i realizacji wymagań egzaminacyjnych na nowych zasadach.
5. Wykorzystywanie generatorów do tworzenia zindywidualizowanych i dostosowanych materiałów edukacyjnych.
6. Wykorzystywanie TIK na ścieżce awansu zawodowego.
7. Wykorzystywanie metod aktywizujących ucznia- opisy, przykłady i dobre praktyki.
8. Prezentacja dorobku na dyplomowanego po nowemu. Dobre rady i przykładowe prezentacje.
9. Mentor i jego zadania.
10. Ewaluacja pracy nauczyciela- narzędzi TIK.
11. Przykładowe pytania na egzamin.
12. Przykładowe zadanie do rozwiązania- problem na egzamin.
13. Podsumowanie awansu po nowemu- komisje, egzamin i dokumentacja.
14. Przykładowa opinia mentora na temat nauczyciela przygotowującego się do zawodu.
15. Karta monitoringu i planowania współpracy mentora z nauczycielem.
16. Doskonalenie zawodowe: Niezbędnik informacyjny nauczyciela na ścieżce awansu.
17. Wniosek o wszczęcie postępowania egzaminacyjnego i kwalifikacyjnego na nowych zasadach.
18. Opis wybranego wymagania na stopień nauczyciela dyplomowanego- 4 strony.
OPIS TECZEK I ZAPISY TUTAJ: https://szkolenia.specjalni.pl/webinary/

Zapraszamy też na nową stronę poświęconą awansowi zawodowemu nauczycieli:


Szkolenie na temat organizacji zajęć rewalidacyjnych znajdują się TUTAJ

FERTA SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH ZNAJDUJE SIĘ TUTAJ







Jak można wykorzystać sztuczną inteligencję w edukacji i terapii w inny sposób?

Obejrzyj nasze szkolenie z materiałami TUTAJ



Zamów szkolenie z wykorzystania sztucznej inteligencji








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz