Już jutro „Dzień Kropki”, dlatego uczniowie klasy 1PC przygotowali kropkowe kotyliony i broszki z wykorzystaniem długopisów 3D. Podarują je uczniom młodszych klas.
Takie działania można zaplanować w ramach #LaboratoriaPrzyszłości.
Więcej na temat realizacji Laboratoriów Przyszłości TUTAJ
Długopis 3D to urządzenie o kształcie długopisu, z którego końcówki wydobywa się nie tusz, a rozpuszczony filament w różnych kolorach. Za jego pomocą można tworzyć rysunki i przedmioty w trzech wymiarach.
Pracując z długopisem uczniowie z ASD uczą się koncentracji, cierpliwości oraz ćwiczą umiejętności manualne (np. właściwy chwyt pisarski). Ćwiczenia z długopisem 3D są fascynujące, motywują do ćwiczeń. Ponadto praca z długopisem 3D wyzwala pozytywne emocje, które wspomagają proces uczenia się. Długopis 3D zmienia rysunki w przestrzenne obiekty i daje uczniom poczucie sprawstawa.
Długopis 3D można wykorzystać do ćwiczeń na gotowych szablonach, ale warto także zaproponować uczniom tworzenie własnych projektów. Przygodę z długopisem 3D warto rozpocząć od prostych ćwiczeń, na szlaczkach, podstawowych kształtach, a po czasie przechodzić do bardziej skomplikowanych elementów.
Usprawnianie motoryki małej z wykorzystaniem długopisu 3D.
Pokazanie użyteczności narzędzia to szansa na zwiększoną motywację i zaangażowanie w wykonywane zadanie. Uczniowie klasy przysposabiającej do pracy z wykorzystaniem długopisów 3D, wytworzyli pisanki, które ozdobią ich sale lekcyjne.
Nasz zestaw zakupić można TUTAJ
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz