Rozwijanie motoryki małej, doskonalenia umiejętności manualnych u niepełnosprawnych osób jest zasadne nawet w wieku dorosłym. Warto usprawniać te funkcje poprzez praktyczne działanie, które dodatkowo pokazuje użyteczność i cel tych ćwiczeń.
Dzisiaj uczniowie klasy przysposabiającej do pracy usprawniali dłonie i palce poprzez wytwory z liści. Chłopcy z klasy 2Pc wykonali dziś bukiety z kolorowych liści. Dodatkowo ozdobili klasowy wazon, dzięki czemu w naszej sali zrobiło się kolorowo i klimatycznie. Była to również okazja do niwelowania trudności w zakresie integracji sensorycznej i czucia poprzez dotykanie niestandardowej faktury materiału, na którym pracowaliśmy.
Takie efekty pracy sprawiły, że chłopcy mieli poczucia sukcesu, sprawstwa i znacznie wzrosła ich wartość.
Do przygotowania takich bukietów potrzebujemy tylko świeże, wilgotne liście i nitkę.
Oto efekty pracy uczniów.
Część 1 – organizacja zajęć świetlicowych, plan pracy i sprawozdanie.
Potrzebujesz wsparcia w zakresie planowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, w sporządzeniu programu tych zajęć, zeszytu obserwacji i doboru ćwiczeń i aktywności oraz wpisu do dziennika zajęć?
Skorzystaj z naszego szkolenia i e-booka, który jest publikacją pdf zawierającą najważniejsze informacje, przykładowy program, zeszyt obserwacji, okresową ocenę funkcjonowania dziecka, przykłady ćwiczeń i wpisów do dziennika.
Publikacja jest kompleksowym wsparciem nauczycieli i zawiera wzory i przykłady zapisów w niezbędnej dokumentacji. Pliki są edycji i gotowe do dostosowania do potrzeb danego nauczyciela. Publikacja zawiera 45 stron, plus zewnętrzne pliki do edycji.
E-BOOK Z MATERIAŁAMI KUPISZ TUTAJ plus szkolenie

Pomocne materiały w pracy z uczniami ze SPE
- programu zajęć,
- przykładowych wpisów do dziennika,
- przykładowych ćwiczeń,
- oceny efektywności,
- gotowych zadań.
![]() | ![]() | ![]() |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
- programu zajęć,
- przykładowych wpisów do dziennika,
- przykładowych ćwiczeń,
- oceny efektywności,
- gotowych zadań.
![]() | ![]() | ![]() |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
![]() | ![]() | ![]() |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
![]() | ![]() |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
![]() | ![]() |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
![]() | ![]() |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |

Brak komentarzy:
Prześlij komentarz