Uczniowie ze SPE bardzo często mają problemy z wypowiadaniem się na zadany temat. Spowodowane jest to wieloma czynnikami, chociażby opóźnionym rozwojem mowy, niską intencją komunikacyjną, a czasami mutyzmem wybiórczym. Z pewnością posiadają niski zasób słownictwa, zaburzone rozumienie mowy, nie znają znaczenia słów, ale także bardzo często posiadają dysfunkcje aparatu mowy, który powoduje problemy z mową i wymową.
Uczniowie ze spektrum autyzmu borykają się także z brakiem intencji komunikacyjnej oraz potrzebą mowy, a także jej właściwym rozumieniem.
Dlatego tak ważne jest, aby przy każdej nadarzającej się okazji usprawniać tą zaburzoną funkcję, rozwijać słownictwo, zachęcać uczniów do inicjowania rozmowy i pobudzać intencję komunikacyjną. Z pewnością sprzyja temu czas wolny. Za nami na pewno wspaniale, aktywnie i kreatywnie spędzone wakacyjne chwile. Byliśmy świadkami niesamowitych przygód, poznaliśmy wiele ciekawych, malowniczych miejsc i nie jedną interesującą osobę. Warto to wykorzystać, w celach edukacyjno- terapeutycznych, aby zachęcić dzieci do mówienia, opowiadania, opisywania i streszczania.
Na pewno pomóc nam mogą w tym kości opowieści, ale także samodzielnie wykonane przez nas obrazkowe lub słowne kostki do gry.
Za pomocą przygotowanego szablonu w prosty i szybki sposób możemy zachęcić uczniów do zabawy i zainicjować rozmowy. Zabawa polega na tym, że wyrzucając kostką konkretne słowo lub obraz inicjujemy opowiadanie, rozmowę czy opis. Zaczynamy od jednego obrazu, następnie zwiększamy liczbę obrazków czy słów z pomocą których tworzymy opowiadanie, czy historyjkę. Dodatkowo zawsze zwracamy uwagę na poprawną pisownię, wymowę wylosowanego przedmiotu czy słowa. Możemy także ze starszymi uczniami utrwalić przy okazji formy gramatyczne i stylistyczne.
Jeśli chcecie sami wykonać takie kostki opowieści w generatorze kliknij
TUTAJ
Kostki do edycji znajdziecie
TUTAJ
Przykłady przygotowanych przez nas kostek pobranych ze strony https://www.senteacher.org/, które pobrać możecie poniżej:
Tego typu kostki wykorzystujemy także w ramach Treningu Umiejętności Społecznych.
Więcej na ten temat oraz kostki do pobrania znajdziesz
TUTAJ

KOMPLEKSOWA POMOC W PRACY Z UCZNIEM Z UMIARKOWANĄ I ZNACZNĄ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ

MATERIAŁY I SZKOLENIE DLA KLAS 1-3
TECZKA PEDAGOGA SZKOLNEGO TUTAJ




Aby wesprzeć pracę nauczyciela współorganizującego przygotowałyśmy szkolenie i opracowałyśmy Teczkę oraz szereg materiałów i pomocnych dokumentów do edycji. Wszystkie znajdziesz na naszej platformie szkoleniowej TUTAJ
.jpg)

Jeśli chcesz poznać podstawie aplikacje z wykorzystaniem AI, skorzystaj z naszego szkolenia oraz materiałów. KUPISZ JE TUTAJ
PRZYKŁADOWE PYTANIA I PROBLEMY NA EGZAMIN TUTAJ
Pytania na rozmowę kwalifikacyjną na stopień nauczyciela współorganizującego na stopień nauczyciela dyplomowanego TUTAJ
KOMPLEKSOWA POMOC W PRACY Z UCZNIEM Z UMIARKOWANĄ I ZNACZNĄ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
Ale to nie wszystko, mamy dla Was coś specjalnego!!! Fachowo przygotowane materiały i dokumentację dla każdego nauczyciela na ścieżce rozwoju zawodowego.
Publikację na temat SZTUCZNEJ INTELIGENCJI kupisz TUTAJ
Skorzystaj z naszych szkoleń dla RAD PEDAGOGICZNYCH na temat wykorzystania sztucznej inteligencji w edukacji i terapii.
Oferta szkoleń znajduje sie TUTAJ
Szkolenia wraz z materiałami dla nauczycieli znajdziesz
TUTAJ
NASZE MATERIAŁY
PRACA Z UCZNIAMI ZE SPE
AWANS ZAWODOWY
POMOC PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNA
ŚWIETLICA SZKOLNA
PEDAGOG SPECJALNY
NAUCZYCIEL WSPÓŁORGANIZUJĄCY
NOWE TECHNOLOGIE I SZTUCZNA INTELIGENCJA
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz