Uczniowie z niepełnosprawnością lekką realizują taką samą podstawę programową, jak ich rówieśnicy w normie intelektualnej. Dlatego, ze względu na ograniczenia w przyswajaniu wiedzy, konieczne jest dostosowanie wymagań w zakresie form i metod pracy, szczególnie podczas tworzenia dłuższych wypowiedzi na piśmie. Jak zatem dostosować wymagania edukacyjne, aby ta grupa uczniów również była wstanie poprawnie napisać opowiadanie, charakterystykę czy opis? Jest na to sposób! W naszej pracy sprawdziły się szablony wypowiedzi:
- z kolorowym schematem,
- wskazówkami dotyczącymi budowy wypracowania,
- gotowym słownictwem, które może zostać użyte.
Jeżeli zaplanujemy dodatkową aktywność, która zmotywuje i zaangażuje uczniów, to mamy gotowy przepis na lekcję tym bardziej, że podczas praktycznego działania dzieci łatwiej zapamietają nauczane treści.
Oto nasz pomysł na takie zajęcia z wykorzystaniem długopisów 3D. Można z niego skorzystać, omawiając ,,Akademię pana Kleksa" w klasie 4.
Aby poprawnie opisać wybrane miejsce, dzieci najpierw muszą to miejsce stworzyć. Używając długopisów 3D i przygotowanych wcześniej szablonów, uczniowie mają szansę wyczarować Akademię pana Kleksa. Następnie kolorowe elementy połączone w całość i opisać. Dostosowane karty pracy znacznie ułatwią im to zadanie.
Karty pracy i szablony znajdziesz TUTAJ
Po raz kolejny okazało się, że długopisy 3D są ciekawym narzędziem nie tylko do rozwijania kreatywności, tworzenia przestrzennych obiektów i usprawniania motorki, sprawdzą się także na zajęciach dydaktycznych do utrwalania wiadomości i zdobywania nowych umiejętności.
Jeżeli szukasz innych szablonów do pracy z długopisem 3D znajdziesz je TUTAJ.
Pomysły na pracę z lekturą i drukiem 3D w ramach innowacji pedagogicznej znajdziesz TUTAJ
Pomocne materiały w pracy z uczniami ze SPE
- programu zajęć,
- przykładowych wpisów do dziennika,
- przykładowych ćwiczeń,
- oceny efektywności,
- gotowych zadań.
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
- programu zajęć,
- przykładowych wpisów do dziennika,
- przykładowych ćwiczeń,
- oceny efektywności,
- gotowych zadań.
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz