Święta majowe, ale przede wszystkim odzyskanie niepodległości to jedno z najważniejszych wydarzeń historycznych w dziejach naszego narodu i należy je godnie celebrować. Warto, aby nasi uczniowie znali i rozumieli tę tradycję i symbolikę.
Dlatego podczas naszych zajęć przygotowaliśmy tradycyjne kotyliony, ale także broszki i przypinki 3D, które następnie stały się elementem działań dydaktycznych i poniekąd także terapeutycznych, ponieważ wykorzystałyśmy je jako element TUS- treningu umiejętności społecznych.
Uczniowie niepełnosprawni intelektualnie nie zawsze rozumieją i właściwie interpretują symbolikę takich świąt, dlatego warto w związku z tym podejmować działania, które wesprą kompetencje społeczne i obywatelskie.
Podczas zajęć uczniowie przygotowali tradycyjne kotyliony z wykorzystaniem wstążek, pomponików i krepiny. Powstały także broszki wykonane przez uczniów za pomocą długopisów 3D.
Udostępniamy szablony takich przyinek poniżej.
Na jednej z lekcji uczniowie przygotowali znaczki z przypinkami i oraz karty kolekcjonerskie. Nagraliśmy także narrację w aplikacji ChaterPix.
Szablony kotylionów i kokard do pobrania TUTAJ
Podobne szablony można wykonać na stronie www.canva.com
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhgTdU8y_pmAh0eSkGfkdQU0sNdcFIPiVzvE5VdcGEqEdmbqmXYmNQ_3ksmWSzxfJrOA5gQ0wjgqX10i8OYRwn6XR7m3mOrPamp4tAeJec2HidoekVwGAeyMwCc46DJxh34hcPFK-wHiWUMhQQPBN5mgBXuLDa3iwRkF42w7KraO2UMmJMJGwTKcO7nlQ/w640-h360/kotyl1.jpeg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhb524y6RV5a8-t3bPmg7oz4JmoqKz6Yt5qkQeHKcvbPKYzoAKxtIWefERIJvS9z67YGLd0TNxVuxYoZXbOJ_jSlxNxGbUEfa0SdFOILYDQ75N1nN0UXJvqVCjD0a12NxvpY7v_k36uuAbrkVkoq7rT1dc_M78-I7LiyogH8VL8biSJZluVl8n6LyIwgA/w640-h360/kotyl2.jpeg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgtQoVzT9vGvj4zIhQiswfdj0fhe6eu5VCnr0PSCzKJEhpjr5VIEXMEizA0yzCjkug-pqgJXpCHVS9-718x7R5fxwajmvLAGtijA8b5Hk10_sM6Fp17komXHdvXmxk2lYTaVv0U_qjPZldi43m_BVjQxT5x52-fFyiY8h85fXj7B6ckgg9ffBMHp13Wjw/w640-h360/kotyl3.jpeg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgxUG4SZSIWF7ZRhFREaaZEexEMfI9K377tdCcRWCR5BaVkUqg94o-0AD-akwywAV8-AePZKsc1ahFflNLvUgOihUaf2kHxQl8Fv-XAdmKULZJPQnEKFUglsxCnS3GCO8hX7C4BwXA6lrt6rYBGQ2IqlUfjVpboldBcgngklCu_KybnDARcZwek91jS5A/w640-h360/kotyl%204.jpeg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEizxW-1bAaEDBgjrcyy7ruqvP7Ij5OgucKYNOcNFZployQAyIvmuuaKvmo4SG48zXALQKsXTaYq6-ZTXDHAKxJQdini_vFzDqN5j_ptzJhhP-ggf1xm1sSekExFeLhGIBMhCpftD_tzjoyhHbwBfwD3OsFq72e5J4yffmhwG_kvXKDQ5v58GNhTEX8VDQ/w640-h360/kotl5.jpeg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiZ0zT_g-VFA7Wyqez6iN7DlJb2C9c8Jf0qxF3kjf97S5E56dzVW1EZ2u4dJngBM7ENPff3iDaG5urHv-qn9r2vEhm8Z18SOIRclz4IqYx7dYnNJTu6n3G19_PxdPCQkedLyHTyEBBIN4udgljH-o-EpHXOvlq_IGuO_aAFf5mcfguW1RqKaTzmrgRfNA/w640-h360/kotyl6.jpeg)
KOMPLEKSOWA POMOC W PRACY Z UCZNIEM Z UMIARKOWANĄ I ZNACZNĄ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgG8GoyjqvZwTCmDbk6HHxXjAENYjU0FNqD2mbrf2aY839d7jIDfVlb-Jl6FlpzTwAGEnOk6wETfRJRkNQU3spuySB74X97YBvRFGSkv1tfVxPJ7oTy2Lf6v1aF3Ks2063N1iuSP3d9qD_AM429Y85La711Uf_hP1iwt2PH5_orWLWiHi063dEySi8q-QiB/w452-h640/384771976_697320999089317_1972461140771630188_n.jpg)
Jeżeli prowadzisz zajęcia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, skorzystaj z kompleksowego wsparcia w postaci:
- programu zajęć,
- przykładowych wpisów do dziennika,
- przykładowych ćwiczeń,
- oceny efektywności,
- gotowych zadań.
Jeżeli prowadzisz zajęcia rewalidacyjne skorzystaj z kompleksowego wsparcia w postaci:
- programu zajęć,
- przykładowych wpisów do dziennika,
- przykładowych ćwiczeń,
- oceny efektywności,
- gotowych zadań.
W ofercie mamy również teczki pedagoga specjalnego, zawierające niezbędną dokumentację do edycji oraz wskazówki, materiały i porady.
Dla nauczycieli współorganizujących kształcenie niezbędna dokumentację wraz z materiałami do pracy zawiera TECZKA NAUCZYCIELA WSPÓŁORGANIZUJĄCE.
Od wielu lat jesteśmy ekspertkami do spraw awansu zawodowego, swoją praktyczną wiedzę wykorzystałyśmy w publikacjach będących kompleksowym wsparciem dla nauczycieli na ścieżce awansu zawodowego. Zawierają one niezbędne informacje wraz z dokumentacją do edycji.
Szkolenia Rad Pedagogicznych
TUTAJ
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgZ-X363sWqGn9cBAIi0Qpayv7thlmNpJseYO5t7OIz_LBTjLtrPbFu0j6TWiBU_hnbA-ALd_YVfkgYx4UA9bRCiB81np6cfvLxZELZ5KH7yOX9Sw_RyMIzeZKJbKgdDYkMhtmnM6GhANBpM3TmtXWb5yt3gr3ejyKZmBIYgYlUaKI9iAh0UZIyiNxIamO0/w640-h640/OBSZARY%20TEMATYCZNE%20SZKOLEN%CC%81%20.jpeg)
Oferta materiałów dydaktycznych, kart pracy oraz webinarów
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgbiqGL2zAXat8Kb7oRbCvDZq4TPLWAsqCOPzNSOawNtTh3r2cdHR-6AIUubnjJ3VNuO9e4GO-9j7ErWOFbs-puTznMVGlZv7jHn9_PCbOKnfynGyqTKai-tUVapQps8lq3pnjhPvact7u6/w530-h640/117141804_3403994752965687_5633519583318258376_n+%25281%2529.png)
Zawartość teczki nr 1- awans na starych zasadach.
1. Plan awansu zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego.
2. Sprawozdanie z przebiegu stażu na stopień nauczyciela mianowanego.
3. Sprawozdanie z przebiegu stażu na stopień nauczyciela dyplomowanego.
4. Generatory- jak wykorzystać na scieżce awansu zawodowego.
5. Wykorzystanie TIK w trakcie awansu.
6. Metody aktywizujące- opis i dobre praktyki.
7. Prezentacja wybranego wymagania na stopień nauczyciela dyplomowanego.
8. Prezentacja dorobku zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego- dobre praktyki.
9. Szablony gotowych prezentacji.
10. Opiekun stażu i jego zadania.
11. Przykładowy opis i analiza wybranego wymagania na stopień nauczyciela dyplomowanego.
12. Przykładowe pytania, które mogą paść w czasie komisji.
13. Przykładowe zadanie do rozwiązania- problemy.
14. Podsumowanie awansu- komisje i dokumentacja.
15. Przykładowa opinia o odbywającym staż na stopień nauczyciela mianowanego.
16. Karta obserwacji dla opiekuna i innych nauczycieli, zajęć prowadzonych przez nauczyciela odbywającego staż.
17. Plan i arkusz współpracy opiekuna i nauczyciela w awansie.Przykładowe aktywności.
18. Wniosek o wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego i egzaminacyjnego.
19. Doskonalenie zawodowe: Niezbędnik informacyjny nauczyciela na ścieżce awansu.
1. Przepisy- najważniejsze informacje. ABC awansu zawodowego.
2. Kalendarz aktywności dla nauczyciela dyplomowanego w okresie przepracowania, który pomoże zaplanować realizację wymagań.
3. Kalendarz aktywności w okresie przygotowania do zawodu dla nauczyciela ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego na nowych zasadach.
4. Monitorowanie przebiegu rozwoju zawodowego i realizacji wymagań egzaminacyjnych na nowych zasadach.
5. Wykorzystywanie generatorów do tworzenia zindywidualizowanych i dostosowanych materiałów edukacyjnych.
6. Wykorzystywanie TIK na ścieżce awansu zawodowego.
7. Wykorzystywanie metod aktywizujących ucznia- opisy, przykłady i dobre praktyki.
8. Prezentacja dorobku na dyplomowanego po nowemu. Dobre rady i przykładowe prezentacje.
9. Mentor i jego zadania.
10. Ewaluacja pracy nauczyciela- narzędzi TIK.
11. Przykładowe pytania na egzamin.
12. Przykładowe zadanie do rozwiązania- problem na egzamin.
13. Podsumowanie awansu po nowemu- komisje, egzamin i dokumentacja.
14. Przykładowa opinia mentora na temat nauczyciela przygotowującego się do zawodu.
15. Karta monitoringu i planowania współpracy mentora z nauczycielem.
16. Doskonalenie zawodowe: Niezbędnik informacyjny nauczyciela na ścieżce awansu.
17. Wniosek o wszczęcie postępowania egzaminacyjnego i kwalifikacyjnego na nowych zasadach.
18. Opis wybranego wymagania na stopień nauczyciela dyplomowanego- 4 strony.
Zapraszamy też na nową stronę poświęconą awansowi zawodowemu nauczycieli:
Pakiet kart zamówisz TUTAJ
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEivcLtE59swQqjAk36aaA96bbRyat93xHqE_e-o1R7wapmSvxCgTd5Jlrwj-3zvZaziX0T1x5RovXqzEY62G0Dwsp08k0QppS44j_b9Gwexfc736ECiJcJ6c5cFl8nMwIxJqlzLMApGIAQXtvcpIuX6S5qsuN7rVeOXs7PdGhbl5_pQvTg_zTlyMRcyBw/w448-h640/Zrzut%20ekranu%202022-11-17%20o%2018.43.35.png)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiE829FMG5D9SZh2ZWYtI0C3SHjcxyEmH08VCldFFVUBRM6aJKNMLXMkI0hQDNNpHYNnAU_S3ihV-uEB8rRXDqR1pOxYEPmHVIiVDiBqblQ2mM7rJo6LgkWBriWfp1MZHxgOnTQaR0TxSoJJ4ycf0S0X5imVYIgT_jUsRwHOSju8542tSfhgY4NfwV1Hg/w452-h640/315519010_540553960826118_7704904949454252080_n.png)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgIzE5KOvy6krvgIZVtFDj2qKmPmc9XWjMDaj2iah22-_7JVv0VLd2ylc-nQzyCLWsgYVIwVX-fEL7SKsVxkbnL4o4_8KoRqQSviEdYT2skXoXNHpumN2VuHJiWozMQIE3rryGynyTJxb2TTgHeih27IWSTyqTNFxy3G5hmLwyecWvsHQRUYU3bVdrfpg/w452-h640/317741999_852218622875793_4057196186581082901_n.png)
Jeśli chcesz pozyskać więcej informacji na temat przykładowych ćwiczeń, zadań,
zabaw i gier podczas zajęć rewalidacyjnych, ale także w ramach pomocy psychologiczno- pedagogicznej i jak konstruować karty pracy zakup naszą
teczkę cz. II
ZAWARTOŚĆ TECZKI ponad 200 stron. Plik PDF i linki do zewnętrznych ćwiczeń.
✅Rozdział 1 Rewalidacja. Propozycja ćwiczeń i dobre praktyki.
✅Rozdział 2 Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Propozycja ćwiczeń i dobre praktyki.
✅Rozdział 3 Generatory do konstruowania spersonalizowanych ćwiczeń i kart pracy.
✅Rozdział 4 Karty pracy- ponad 130 kart.
Wystawiamy faktury, również z odroczonym terminem płatności dla przedszkoli i dla szkół!
W swojej ofercie posiadamy także teczkę cz.I
TECZKA ZAWIERA:
🟩 plan pracy (kalendarz) pedagoga specjalnego,
🟩 sposoby diagnozowania potrzeb i możliwości uczniów,
🟩 IPET i WOPFU – szablony i przykładowe uzupełnione dokumenty,
🟩 dokumentację dotyczącą pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
🟩organizację zajęć rewalidacyjnych wraz z dokumentacją m.in. przykładowymi programami zajęć rewalidacyjnych,
🟩 arkusz ewaluacji podejmowanych działań w ramach IPET i WOPFU,
🟩 przykłady dostosowań na różnych przedmiotach,
🟩 opis przykładowych metod pracy z uczniami z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz