Wielu nauczycieli pracuje w świetlicy szkolnej. To bardzo ważny miejsce dla każdego dziecka. Dlaczego?
- zapewnienie opieki i bezpieczeństwa: świetlica szkolna ma na celu stworzenie odpowiednich warunków, w których uczniowie mogą spędzać czas po lekcjach w bezpiecznym i nadzorowanym środowisku,
- stwarzanie warunków do nacjonalnego wykorzystania czasu: zajęcia świetlicowe umożliwiają uczniom efektywne i konstruktywne spędzanie czasu po lekcjach, w planie pracy przewidziane są różnorodne aktywności i zajęcia, takie jak pomoc w odrabianiu lekcji, warsztaty, zajęcia sportowe, artystyczne czy kulturalne,
- integracja społeczna: świetlica to miejsce, w którym uczniowie mogą nawiązywać znajomości, budować relacje i rozwijać umiejętności społeczne, wspólne spędzanie czasu, uczestniczenie w grupowych działaniach i zabawach sprzyja integracji społecznej i rozwijaniu umiejętności współpracy,
- wyrównywanie szans: dzięki udzielaniu wsparcia w odrabianiu lekcji i realizacji zadań, uczniowie mają możliwość nadrobienia braków w opanowaniu programu nauczania i osiągania lepszych wyników w nauce.
- Maksymalna liczba uczniów na zajęciach świetlicowych jest określona w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej dotyczącym szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli. Zgodnie z tym rozporządzeniem na zajęciach świetlicowych w szkole podstawowej ogólnodostępnej pod opieką jednego nauczyciela może pozostawać nie więcej niż 25 uczniów.
- W przypadku szkół ogólnodostępnych i integracyjnych oraz szkół ogólnodostępnych z oddziałami integracyjnymi liczba uczniów z niepełnosprawnościami na zajęciach świetlicowych pozostających pod opieką jednego nauczyciela wynosi nie więcej niż 5.
- W przypadku szkół specjalnych oraz szkół ogólnodostępnych z oddziałami specjalnymi liczba uczniów niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym na zajęciach świetlicowych pozostających pod opieką jednego nauczyciela odpowiada liczbie uczniów, o której mowa w § 6 ust.8 6 i 7.
- plan pracy świetlicy na dany rok szkolny,
- imiona i nazwiska uczniów korzystających ze świetlicy,
- oddział, do którego uczęszczają,
- tematy zajęć przeprowadzanych w świetlicy,
- obecność uczniów na poszczególnych godzinach zajęć.
Część 1 – organizacja zajęć świetlicowych, plan pracy i sprawozdanie.
Potrzebujesz wsparcia w zakresie planowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, w sporządzeniu programu tych zajęć, zeszytu obserwacji i doboru ćwiczeń i aktywności oraz wpisu do dziennika zajęć?
Skorzystaj z naszego szkolenia i e-booka, który jest publikacją pdf zawierającą najważniejsze informacje, przykładowy program, zeszyt obserwacji, okresową ocenę funkcjonowania dziecka, przykłady ćwiczeń i wpisów do dziennika.
Publikacja jest kompleksowym wsparciem nauczycieli i zawiera wzory i przykłady zapisów w niezbędnej dokumentacji. Pliki są edycji i gotowe do dostosowania do potrzeb danego nauczyciela. Publikacja zawiera 45 stron, plus zewnętrzne pliki do edycji.
E-BOOK Z MATERIAŁAMI KUPISZ TUTAJ plus szkolenie
Pomocne materiały w pracy z uczniami ze SPE
- programu zajęć,
- przykładowych wpisów do dziennika,
- przykładowych ćwiczeń,
- oceny efektywności,
- gotowych zadań.
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
- programu zajęć,
- przykładowych wpisów do dziennika,
- przykładowych ćwiczeń,
- oceny efektywności,
- gotowych zadań.
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz