Dzień Kropki, obchodzony na całym świecie 15 września, to doskonała okazja, by wspierać kreatywność i rozwój osobisty uczniów. Jednym z najpiękniejszych narzędzi do tego celu jest opowiadanie Petera H. Reynoldsa pt. ,,Kropka", które inspiruje dzieci do odkrywania swoich talentów i wiary w siebie. Oto propozycja lekcji, która łączy te idee z rozwijaniem umiejętności pisania, rysowania i autorefleksji.
Opowiadanie historii inspirowane kropkami
Po przeczytaniu opowiadania pt.,,Kropka", zachęć uczniów do stworzenia własnej historii o tym, jak odkryli ukryte talenty lub cechy swojej osobowości. Ta aktywność pozwala dzieciom na eksplorację swoich emocji, wspomnieniach i doświadczeniach, a także rozwija ich kreatywność oraz umiejętność wypowiadania się. Uczniowie mogą wybrać, czy chcą napisać opowiadanie, czy może narysować swoją historię.
Opowiadania możesz wysłuchac TUTAJ
Wprowadzenie do zadania
Rozpocznij lekcję od rozmowy na temat głównego przesłania opowiadania "Kropka". Zadaj uczniom pytanie: „Czy pamiętacie moment, kiedy odkryliście coś nowego o sobie?” Wyjaśnij, że mogą to być rzeczy, które wcześniej wydawały się trudne lub niemożliwe, ale dzięki odwadze i próbom udało się je osiągnąć.
Tworzenie historii
Uczniowie losują formę, w jakiej chcą opowiedzieć swoją historię – mogą napisać opowiadanie lub narysować obrazek. Kropkowe karty pomagają im usystematyzować swoje myśli i zachęcają do autorefleksji. To świetna okazja do rozwijania umiejętności czytania i pisania, ale także do wyrażania siebie za pomocą sztuki. Prace wykonują na dołączonych kropkowych arkuszach.
Wprowadzenie do zadania
Rozpocznij lekcję od rozmowy na temat głównego przesłania opowiadania "Kropka". Zadaj uczniom pytanie: „Czy pamiętacie moment, kiedy odkryliście coś nowego o sobie?” Wyjaśnij, że mogą to być rzeczy, które wcześniej wydawały się trudne lub niemożliwe, ale dzięki odwadze i próbom udało się je osiągnąć.
Tworzenie historii
Uczniowie losują formę, w jakiej chcą opowiedzieć swoją historię – mogą napisać opowiadanie lub narysować obrazek. Kropkowe karty pomagają im usystematyzować swoje myśli i zachęcają do autorefleksji. To świetna okazja do rozwijania umiejętności czytania i pisania, ale także do wyrażania siebie za pomocą sztuki. Prace wykonują na dołączonych kropkowych arkuszach.
Po ukończeniu swoich prac uczniowie mają możliwość podzielenia się swoimi historiami z klasą. Mogą opowiedzieć o swoich odkryciach i przemyśleniach, a także posłuchać, jak inni uczniowie radzą sobie z podobnymi wyzwaniami.
Plany na przyszłość
Zachęć dzieci do zastanowienia się, co jeszcze chciałyby odkryć o sobie w przyszłości. Może to być nowy talent, umiejętność lub marzenie, które chcą zrealizować. Uczniowie mogą także pomyśleć o tym, jak mogliby pomóc innym odkrywać ich własne talenty, co rozwija empatię i umiejętność wspierania innych. I tym razem kropkowe karty i kropkowe arkusze pomogą uczniom wykonać to zadanie.
Dlaczego warto?
- Uczniowie nie tylko rozwijają swoje umiejętności pisania i rysowania, ale także zastanawiają się nad swoimi osobistymi osiągnięciami i emocjami.
- Dzieci mają szansę zastanowić się nad swoimi uczuciami i talentami co wzmacnia ich pewność siebie.
- Dzielenie się własnymi historiami inspiruje uczniów do wspólnego odkrywania swoich talentów i dzielenia się swoimi doświadczeniami w grupie.
Ta lekcja to doskonały sposób, aby uczcić Dzień Kropki, promując wiarę w siebie, odkrywanie talentów i wzmacnianie poczucia własnej wartości.
Stacje zadanioawe z KROPKĄ - zadania pobierzesz TUTAJ
Pomocne materiały w pracy z uczniami ze SPE
Jeżeli prowadzisz zajęcia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, skorzystaj z kompleksowego wsparcia w postaci:
- programu zajęć,
- przykładowych wpisów do dziennika,
- przykładowych ćwiczeń,
- oceny efektywności,
- gotowych zadań.
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Jeżeli prowadzisz zajęcia rewalidacyjne skorzystaj z kompleksowego wsparcia w postaci:
- programu zajęć,
- przykładowych wpisów do dziennika,
- przykładowych ćwiczeń,
- oceny efektywności,
- gotowych zadań.
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Od wielu lat jesteśmy ekspertkami do spraw awansu zawodowego, swoją praktyczną wiedzę wykorzystałyśmy w publikacjach będących kompleksowym wsparciem dla nauczycieli na ścieżce awansu zawodowego. Zawierają one niezbędne informacje wraz z dokumentacją do edycji.
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Szkolenie na temat organizacji zajęć rewalidacyjnych znajdują się TUTAJ
FERTA SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH ZNAJDUJE SIĘ TUTAJ
Jak można wykorzystać sztuczną inteligencję w edukacji i terapii w inny sposób?
Obejrzyj nasze szkolenie z materiałami TUTAJ
Szkolenie na temat organizacji zajęć rewalidacyjnych znajdują się TUTAJ
Jak można wykorzystać sztuczną inteligencję w edukacji i terapii w inny sposób?
Obejrzyj nasze szkolenie z materiałami TUTAJ
Na prośbę Państwa przygotowałyśmy teczkę do pracy z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną.
Teczka dostępna TUTAJ
KOMPLEKSOWA POMOC W PRACY Z UCZNIEM Z UMIARKOWANĄ I ZNACZNĄ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz