Dzień Chłopaka to doskonała okazja do wspólnego świętowania! W tym roku postanowiłyśmy zorganizować kreatywną grę pod nazwą „Mistrz kierownicy”, która wprowadza elementy zabawy oraz pomaga w budowaniu więzi w klasie.
Etapy gry
Uczniowie łączą się w zespoły. Każda grupa wybiera kapitana, który będzie losował nazwy samochodów.
W każdej rundzie jedna osoba z grupy losuje nazwą marki samochodu. Koło fortuny udostepnione jest na interaktywnej tablicy lub tablecie.
Po wylosowaniu marki, cała grupa ma za zadanie jak najszybciej odnaleźć logo tej marki na planszy, następnie zapisują nazwę auta.
Każda poprawna odpowiedź przynosi punkt dla grupy. Dodatkowo, można wprowadzić elementy rywalizacji, takie jak limit czasowy, aby wzbudzić większe emocje.
Na koniec rozgrywki zliczamy punkty, a grupa z największą liczbą zdobytych punktów zostaje ogłoszona zwycięzcą.
Dlaczego warto?
Ta zabawa nie tylko integruje uczniów, ale również pozwala im na rozwijanie wiedzy o markach samochodowych w zabawny sposób. Uczniowie mają okazję do współpracy, co sprzyja budowaniu relacji w klasie. Dzień Chłopaka staje się doskonałą okazją do integrowania zespołu klasowegoi oraz rywalizacji w atmosferze pozytywnej zabawy, która dostarczy mnóstwo radości i emocji!
Gra może być także doskonałym narzędziem na zajęciach rewalidacyjnych, szczególnie w kontekście rozwijania mowy i doskonalenia percepcji wzrokowej. Dzięki prostym zasadom i atrakcyjnej formie wizualnej, uczniowie angażują się w aktywne poszukiwanie logo, co stymuluje ich zdolności percepcyjne. W trakcie zabawy mają szansę opisywać samochody, co sprzyja rozwijaniu umiejętności językowych, a także pobudza ich kreatywność i pewność siebie w wyrażaniu myśli.
Gra staje się więc nie tylko formą zabawy, ale również skutecznym narzędziem wspierającym rozwój mowy oraz umiejętności percepcyjnych uczniów.
Czy w waszej klasie też planujecie podobne zabawy? Dajcie znać w komentarzach!
Pomocne materiały w pracy z uczniami ze SPE
- programu zajęć,
- przykładowych wpisów do dziennika,
- przykładowych ćwiczeń,
- oceny efektywności,
- gotowych zadań.
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
- programu zajęć,
- przykładowych wpisów do dziennika,
- przykładowych ćwiczeń,
- oceny efektywności,
- gotowych zadań.
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz