Jesienne skrzaty z szyszek – rozwijanie kreatywności uczniów!
W miarę jak dni stają się coraz chłodniejsze, a liście przybierają złote odcienie, nadeszła idealna pora na kreatywne działania w szkole. Jednym z takich projektów, który łączy zabawę z nauką, jest przygotowanie jesiennych skrzatów z szyszek. To nie tylko świetna okazja do rozwijania umiejętności manualnych, ale także doskonała forma ekspresji twórczej dla uczniów.
Co potrzebujemy?
Do stworzenia urokliwych skrzatów wystarczą nam:
- Szyszki, które stanowią podstawę naszych stworków.
- Czapeczki wykonane z włóczki – można je przygotować podczas zajęć plastycznych lub warsztatów rękodzielniczych.
- Krążki z rolek po papierze toaletowym, które posłużą jako podstawę czapeczek.
- Drewniane korale, które dodadzą uroku i charakteru i będę elementem nóżek.
Wpływ na rozwój kreatywności
Przygotowanie skrzatów z szyszek może mieć ogromny wpływ na rozwój kreatywności uczniów. Dzięki wykorzystaniu naturalnych materiałów dzieci uczą się dostrzegać piękno w otoczeniu i rozwijać swoje umiejętności w zakresie twórczego myślenia. Proces tworzenia angażuje wyobraźnię, zachęca do eksperymentowania z różnymi kształtami, kolorami i fakturami.
Tego typu aktywności sprzyjają również rozwijaniu potencjału uczniów. Praca z różnorodnymi materiałami uczy ich nie tylko umiejętności manualnych, ale także współpracy i komunikacji. Dzieci mogą pracować w grupach, wymieniać się pomysłami i inspirować nawzajem, co wpływa na ich rozwój społeczny. Dodatkowo, tworzenie skrzatów może być doskonałą okazją do rozmowy o jesieni, ekologii i wartości recyklingu.
Umiejętności estetyczne
Dbanie o estetykę jest kolejnym ważnym aspektem tego projektu. Uczniowie uczą się, jak odpowiednio dobierać kolory, tekstury i formy, co rozwija ich zmysł estetyczny. Przygotowując skrzaty, mają szansę na samodzielne podejmowanie decyzji dotyczących wyglądu swoich dzieł, co wpływa na budowanie ich pewności siebie i satysfakcji z efektów pracy.
Tworzenie jesiennych skrzatów z szyszek to znakomity sposób na połączenie kreatywności, umiejętności manualnych i dbałości o estetykę. To działanie nie tylko bawi, ale także uczy, rozwija i inspiruje uczniów do odkrywania własnych talentów. Warto zatem wprowadzać takie inicjatywy do programu nauczania, aby wspierać dzieci w ich twórczym rozwoju. Zachęcam do podjęcia tego wyzwania i odkrycia radości płynącej z tworzenia w gronie uczniów!
Instrukcja wykonania skrzata
1. Przygotuj krążki z papieru toaletowego i zwiąż na nich włóczkę, aby wykonać z nich czapeczki.
Część 1 – organizacja zajęć świetlicowych, plan pracy i sprawozdanie.
Potrzebujesz wsparcia w zakresie planowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, w sporządzeniu programu tych zajęć, zeszytu obserwacji i doboru ćwiczeń i aktywności oraz wpisu do dziennika zajęć?
Skorzystaj z naszego szkolenia i e-booka, który jest publikacją pdf zawierającą najważniejsze informacje, przykładowy program, zeszyt obserwacji, okresową ocenę funkcjonowania dziecka, przykłady ćwiczeń i wpisów do dziennika.
Publikacja jest kompleksowym wsparciem nauczycieli i zawiera wzory i przykłady zapisów w niezbędnej dokumentacji. Pliki są edycji i gotowe do dostosowania do potrzeb danego nauczyciela. Publikacja zawiera 45 stron, plus zewnętrzne pliki do edycji.
E-BOOK Z MATERIAŁAMI KUPISZ TUTAJ plus szkolenie
Pomocne materiały w pracy z uczniami ze SPE
- programu zajęć,
- przykładowych wpisów do dziennika,
- przykładowych ćwiczeń,
- oceny efektywności,
- gotowych zadań.
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
- programu zajęć,
- przykładowych wpisów do dziennika,
- przykładowych ćwiczeń,
- oceny efektywności,
- gotowych zadań.
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz