Jesienne skrzaty z szyszek – rozwijanie kreatywności uczniów!
W miarę jak dni stają się coraz chłodniejsze, a liście przybierają złote odcienie, nadeszła idealna pora na kreatywne działania w szkole. Jednym z takich projektów, który łączy zabawę z nauką, jest przygotowanie jesiennych skrzatów z szyszek. To nie tylko świetna okazja do rozwijania umiejętności manualnych, ale także doskonała forma ekspresji twórczej dla uczniów.
Co potrzebujemy?
Do stworzenia urokliwych skrzatów wystarczą nam:
- Szyszki, które stanowią podstawę naszych stworków.
- Czapeczki wykonane z włóczki – można je przygotować podczas zajęć plastycznych lub warsztatów rękodzielniczych.
- Krążki z rolek po papierze toaletowym, które posłużą jako podstawę czapeczek.
- Drewniane korale, które dodadzą uroku i charakteru i będę elementem nóżek.
Wpływ na rozwój kreatywności
Przygotowanie skrzatów z szyszek może mieć ogromny wpływ na rozwój kreatywności uczniów. Dzięki wykorzystaniu naturalnych materiałów dzieci uczą się dostrzegać piękno w otoczeniu i rozwijać swoje umiejętności w zakresie twórczego myślenia. Proces tworzenia angażuje wyobraźnię, zachęca do eksperymentowania z różnymi kształtami, kolorami i fakturami.
Tego typu aktywności sprzyjają również rozwijaniu potencjału uczniów. Praca z różnorodnymi materiałami uczy ich nie tylko umiejętności manualnych, ale także współpracy i komunikacji. Dzieci mogą pracować w grupach, wymieniać się pomysłami i inspirować nawzajem, co wpływa na ich rozwój społeczny. Dodatkowo, tworzenie skrzatów może być doskonałą okazją do rozmowy o jesieni, ekologii i wartości recyklingu.
Umiejętności estetyczne
Dbanie o estetykę jest kolejnym ważnym aspektem tego projektu. Uczniowie uczą się, jak odpowiednio dobierać kolory, tekstury i formy, co rozwija ich zmysł estetyczny. Przygotowując skrzaty, mają szansę na samodzielne podejmowanie decyzji dotyczących wyglądu swoich dzieł, co wpływa na budowanie ich pewności siebie i satysfakcji z efektów pracy.
Tworzenie jesiennych skrzatów z szyszek to znakomity sposób na połączenie kreatywności, umiejętności manualnych i dbałości o estetykę. To działanie nie tylko bawi, ale także uczy, rozwija i inspiruje uczniów do odkrywania własnych talentów. Warto zatem wprowadzać takie inicjatywy do programu nauczania, aby wspierać dzieci w ich twórczym rozwoju. Zachęcam do podjęcia tego wyzwania i odkrycia radości płynącej z tworzenia w gronie uczniów!
Instrukcja wykonania skrzata
1. Przygotuj krążki z papieru toaletowego i zwiąż na nich włóczkę, aby wykonać z nich czapeczki.
Aby wesprzeć pracę nauczyciela współorganizującego przygotowałyśmy szkolenie i opracowałyśmy Teczkę oraz szereg materiałów i pomocnych dokumentów do edycji. Wszystkie znajdziesz na naszej platformie szkoleniowej TUTAJ
ZAMÓW SZKOLENIE Z HIGIENY CYFROWEJ DLA NAUCZYCIELI I UCZNIÓW
Wspólna odpowiedzialność
Wakacje to czas odpoczynku, ale też wielka szansa, by uczyć dzieci samoregulacji, umiejętności dbania o siebie i swój dobrostan. Rozmowy o higienie cyfrowej powinny być częścią wychowawczych działań zarówno w szkole, jak i w domu.
Zachęcamy rodziców do rozmowy z dziećmi, a nauczycieli – do poruszenia tego tematu jeszcze przed zakończeniem roku szkolnego. Prosta ulotka, plakat, prezentacja albo rozmowa z klasą – mogą sprawić, że te wakacje będą nie tylko przyjemne, ale i bezpieczne.
Jeśli potrzebujesz wsparcia w przygotowaniu opisu i analizy na 4 strony, to skorzystaj z naszych materiałów.
Przykładowy opis i analizę na 4 strony do edycji kupisz tutaj
Jeśli chcesz poznać podstawie aplikacje z wykorzystaniem AI, skorzystaj z naszego szkolenia oraz materiałów. KUPISZ JE TUTAJ
Pytania na rozmowę kwalifikacyjną na stopień nauczyciela współorganizującego na stopień nauczyciela dyplomowanego TUTAJ
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz