SZKOLENIE, KURSY, KARTY PRACY

niedziela, 31 sierpnia 2025

Checklista dla nauczyciela współorganizującego kształcenie

Wielu nauczycieli współorganizujących kształcenie zastanawia się, czy podoła nowym zadaniom, jak zaplanować swoją pracę i czy na pewno nie pominie żadnego ważnego obowiązku. Warto w takich sytuacjach sięgnąć po checklistę, która szczególnie na początku może być dużym ułatwieniem i wsparciem w codziennej organizacji działań.

Oto przykładowa lista zadań, którą można wykorzystać w całości lub wybrać z niej tylko te elementy, które najlepiej sprawdzają się w pracy z Twoimi uczniami. Pamiętajmy, że nie dla każdego ucznia obowiązują te same rozwiązania i nie w takim samym zakresie. 

Indywidualizacja i personalizacja działań są kluczem do skutecznego wspierania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

1. Planowanie i współpraca z nauczycielami przedmiotów

  • Uzgodniłam z nauczycielem przedmiotu temat najbliższej lekcji.

  • Sprawdziłam, które treści mogą być trudne dla ucznia z orzeczeniem.

  • Ustaliłam, jakie materiały, zadania i karty pracy trzeba dostosować.

  • Zasugerowałam formy pracy i pomoce dydaktyczne (wizualne, multimedialne).

2. Dostosowania i wsparcie edukacyjne

  • Sprawdziłam, czy zadania są realne do wykonania przez ucznia.

  • Omówiłam z nauczycielem sposoby ułatwienia instrukcji i poleceń.

  • Pomogłam w przygotowaniu dostosowanych notatek.

  • Wskazałam narzędzia (aplikacje, programy, strategie), które mogą wesprzeć ucznia.

3. Organizacja sprawdzania wiedzy i oceniania

  • Uzgodniłam z nauczycielem formę sprawdzania wiedzy (sprawdzian, kartkówka, odpowiedź ustna).

  • Przypomniałam o możliwych dostosowaniach (wydłużony czas, mniejsza liczba zadań, możliwość korzystania z pomocy).

4. Zachowania trudne i dobrostan w klasie

  • Rozpoznałam potencjalne bodźce wywołujące trudne zachowania.

  • Ustaliłam z nauczycielem sposoby reagowania i wspólne zasady.

  • Zaproponowałam działania dla całej klasy – budowanie zrozumienia i akceptacji różnorodności.

5. Rewalidacja i zajęcia specjalistyczne

  • Uzgodniłam, które treści mogę ćwiczyć z uczniem na zajęciach rewalidacyjnych.

  • Przekazałam nauczycielowi przedmiotu informację, co warto utrwalać podczas lekcji.

  • Sprawdziłam spójność działań z zajęciami w PPP.

6. Współpraca z rodzicami

  • Ustaliliśmy z nauczycielem, jakie informacje przekazujemy rodzicom.

  • Przygotowałam komunikat z zachowaniem zasady: najpierw pozytyw, potem trudność.

  • Zasugerowałam wspólne rozwiązania problemu.

7. Dokumentacja i praca zespołowa

  • Zaktualizowałam IPET/WOPFU/KIPU zgodnie z bieżącymi obserwacjami.

  • Przekazałam informacje zespołowi o skutecznych dostosowaniach.

  • Zanotowałam obszary wymagające zmian lub dodatkowego wsparcia.

Pamiętaj:

  • Współpraca zaczyna się od rozmowy i ustaleń przed lekcją.

  • Nauczyciel przedmiotu odpowiada za dostosowania, ale to Ty najlepiej znasz możliwości i potrzeby ucznia.

  • Twoja rola to nie tylko wsparcie ucznia, ale też odciążenie i pomoc nauczycielowi przedmiotu oraz całej klasie.












Aby wesprzeć pracę nauczyciela współorganizującego przygotowałyśmy szkolenie i opracowałyśmy Teczkę oraz  szereg materiałów i pomocnych dokumentów do edycji. Wszystkie znajdziesz na naszej platformie szkoleniowej TUTAJ




ZAMÓW SZKOLENIE Z HIGIENY CYFROWEJ DLA NAUCZYCIELI I UCZNIÓW





Wspólna odpowiedzialność

Wakacje to czas odpoczynku, ale też wielka szansa, by uczyć dzieci samoregulacji, umiejętności dbania o siebie i swój dobrostan. Rozmowy o higienie cyfrowej powinny być częścią wychowawczych działań zarówno w szkole, jak i w domu.

Zachęcamy rodziców do rozmowy z dziećmi, a nauczycieli – do poruszenia tego tematu jeszcze przed zakończeniem roku szkolnego. Prosta ulotka, plakat, prezentacja albo rozmowa z klasą – mogą sprawić, że te wakacje będą nie tylko przyjemne, ale i bezpieczne.


Jeśli potrzebujesz wsparcia w przygotowaniu opisu i analizy na 4 strony, to skorzystaj z naszych materiałów.


Przykładowy opis i analizę na 4 strony do edycji kupisz tutaj




Jeśli chcesz poznać podstawie aplikacje z wykorzystaniem AI, skorzystaj z naszego szkolenia oraz materiałów. KUPISZ JE TUTAJ









PRZYKŁADOWE PYTANIA I PROBLEMY NA EGZAMIN TUTAJ






Pytania na rozmowę kwalifikacyjną  na stopień nauczyciela współorganizującego na stopień nauczyciela dyplomowanego TUTAJ









Polecamy naszą nowość




KOMPLEKSOWA POMOC W PRACY Z UCZNIEM Z UMIARKOWANĄ I ZNACZNĄ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ


Ale to nie wszystko, mamy dla Was coś specjalnego!!! Fachowo przygotowane materiały i dokumentację dla każdego nauczyciela na ścieżce rozwoju zawodowego.





Publikację na temat SZTUCZNEJ INTELIGENCJI kupisz TUTAJ










Skorzystaj z naszych szkoleń dla RAD PEDAGOGICZNYCH na temat wykorzystania sztucznej inteligencji w edukacji i terapii.

Oferta szkoleń znajduje sie TUTAJ







Szkolenia wraz z materiałami dla nauczycieli znajdziesz TUTAJ











NASZE MATERIAŁY


PRACA Z UCZNIAMI ZE SPE
AWANS ZAWODOWY
POMOC PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNA
ŚWIETLICA SZKOLNA
PEDAGOG SPECJALNY
NAUCZYCIEL WSPÓŁORGANIZUJĄCY
NOWE TECHNOLOGIE I SZTUCZNA INTELIGENCJA














                                







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz