Organizowanie Dnia Chłopaka w klasie to doskonała okazja, by wzmocnić relacje, rozwijać kompetencje społeczne i wspólnie dobrze się bawić.
Dla uczniów ze SPE takie zajęcia mogą być też formą terapii – uczą nazywania emocji, zauważania mocnych stron kolegów i budowania poczucia własnej wartości.
Na Dzień Chłopca stworzyliśmy pakiet kart, który pomoga Ci przeprowadzić wyjątkowe, angażujące zajęcia:
- karty do Galerii SuperBohaterów do uzupełnienia,
- karty z przykładowymi SuperMocami.
Na początek zorganizuj losowanie – każda dziewczynka losuje imię chłopca z klasy.
Dzięki temu każdy chłopiec będzie miał swoją „sekretną autorkę” karty.
Następnie dziewczynki wybierają karty supermocy, które najlepiej pasują do wylosowanego kolegi.
Mogą korzystać z gotowych kart lub wypełnić jedną z pustych, tworząc własną, unikalną supermoc.
Wypełnione karty przyczep do tablicy lub rozwieś na ścianie. Powstanie w ten sposób klasowa wystawa, która będzie przypominała uczniom o ich mocnych stronach jeszcze długo po Dniu Chłopaka.
Na koniec chłopcy mogą obejrzeć swoje karty i porównać je z supermocami, które sami by dla siebie wybrali. Dodatkowo nauczyciel może wcześniej wydrukować zestaw kart supermocy w dwóch egzemplarzach – jedną serię przeznaczoną dla dziewczynek, a drugą dla chłopców.
Podczas podsumowania można porównać wszystkie wybory. To doskonały moment na rozmowę o tym, jak różnie możemy postrzegać innych i jak ważne jest dostrzeganie mocnych stron.
- Wspiera integrację klasy i budowanie pozytywnych relacji.
- Daje każdemu uczniowi informację zwrotną w formie zabawnej i wzmacniającej.
- Rozwija umiejętności społeczne – nazywanie emocji, docenianie innych, współpracę.
- Daje przestrzeń na ekspresję twórczą – zwłaszcza dzięki pustym kartom do wypełnienia.
Z publikacją „Lekcja pokazowa nauczyciela na nowych zasadach” będziesz miał/a pewność, że Twoje zajęcia będą przygotowane profesjonalnie, a Ty poczujesz się pewnie, stając przed komisją.
Materiały możesz kupić TUTAJ
- programu zajęć,
- przykładowych wpisów do dziennika,
- przykładowych ćwiczeń,
- oceny efektywności,
- gotowych zadań.
![]() | ![]() | ![]() |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
![]() | ![]() | ![]() |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
![]() | ![]() |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
![]() | ![]() |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
![]() | ![]() |
📙 Polecamy przykładowe pytania wraz z odpowiedziami oraz przykładowe problemy z propozycjami rozwiązań, które ułatwią nauczycielowi przygotowanie się na egzamin na stopień nauczyciela mianowanego mianowanie.
📙Ilość stron: 76
📙E-book w formacie PDF
Materiały dostępne TUTAJ

Brak komentarzy:
Prześlij komentarz