Wykorzystanie elementów gier na zajęciach rewalidacyjnych potrafi zdziałać cuda – pomaga w skupieniu uwagi, motywuje do działania i sprawia, że nauka staje się przyjemnym doświadczeniem.
Jesień wcale nie musi być szara! Warto zadbać o to, by w sali zrobiło się pomarańczowo i bardzo emocjonalnie – wszystko za sprawą dyniowych gier o emocjach, które pomagają uczniom lepiej rozumieć siebie i innych.
Zabawy doskonale sprawdzają się podczas zajęć rewalidacyjnych, TUS oraz zajęć z wychowawcą – zwłaszcza z uczniami, którzy uczą się rozpoznawać, nazywać i wyrażać emocje.
Pierwsza propozycja to prosta, ale bardzo skuteczna gra – „Dyniowe Emocje”. Jej zasady są nieskomplikowane, za to efekty – naprawdę fantastyczne!
Każdy uczeń rzuca dwiema kostkami
- dodaje liczbę wyrzuconych oczek,
- odszukuje dyniową buźkę z tym numerem,
- i wykonuje zadanie: nazywa emocję, opisuje, jak czuje się dynia i mówi, w jakich sytuacjach sam czuje się podobnie.
To klasyczna gra bingo w nowej, emocjonalnej odsłonie.
Na planszach zamiast liczb pojawiają się dyniowe buźki przedstawiające różne emocje – od radości i zachwytu po smutek, złość czy zaskoczenie. Zasady są proste: nauczyciel losuje emocję i opisuje ją słowami, np.
„Dynia, która wygląda na przestraszoną”
„Dynia, która śmieje się do łez”
Uczniowie odnajdują tę dynię na swojej planszy i oznaczają ją małym pionkiem w kształcie dyni, wydrukowanym w drukarce 3D.
Projekt do wydrukowania znajduje się TUTAJ
Wygrywa ten, kto pierwszy ułoży linię czterech dyń i z radością zawoła: „Bingo!”
Trzecia propozycja to jesienna gra planszowa, w której dynie prowadzą uczniów od STARTU do METY, po krętej ścieżce pełnej emocji.
Na każdym polu czeka inna dyniowa mina, a zadaniem gracza jest:
- nazwać emocję,
- pokazać ją mimiką,
- opowiedzieć o sytuacji, w której ją odczuwa.
Dzięki temu każde przesunięcie pionka staje się okazją do rozmowy o uczuciach.
Gry rozwijają:
- świadomość emocjonalną,
- komunikację i wyrażanie siebie,
- empatię i uważność wobec innych,
- uczą zdrowych sposobów reagowania na emocje.
- potrzebują wzmocnienia emocjonalnego,
- mają trudności w komunikacji,
- uwielbiają gry.
- programu zajęć,
- przykładowych wpisów do dziennika,
- przykładowych ćwiczeń,
- oceny efektywności,
- gotowych zadań.
|  |  |  | 
| Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | 
- programu zajęć,
- przykładowych wpisów do dziennika,
- przykładowych ćwiczeń,
- oceny efektywności,
- gotowych zadań.
|  |  |  | 
| Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | 
|  |  |  | 
| Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | 
|  |  | 
| Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | 
|  |  | 
| Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | 
|  |  | 
| Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | 
Szkolenie na temat organizacji zajęć rewalidacyjnych znajdują się TUTAJ
FERTA SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH ZNAJDUJE SIĘ TUTAJ 

Jak można wykorzystać sztuczną inteligencję w edukacji i terapii w inny sposób?
Obejrzyj nasze szkolenie z materiałami TUTAJ
 

 
 

















Brak komentarzy:
Prześlij komentarz