Dziś mamy dla Was coś wyjątkowego – andrzejkową wykreślankę w dwóch wersjach:
To nie tylko atrakcyjna zabawa, ale przede wszystkim narzędzie terapeutyczne, które świetnie sprawdzi się podczas zajęć rewalidacyjnych, korekcyjno-kompensacyjnych, TUS czy zajęć dydaktyczno-wyrównawczych.
Co robi dziecko?
Nazywa symbol (np. klucz, świeca, but, serce).
Wyszukuje go w wykreślance – w poziomie, pionie lub na skos.
Zapisuje odnalezione słowo w wyznaczonym miejscu.
(W wersji czarno-białej) koloruje grafikę, co dodatkowo wydłuża koncentrację i porządkuje pracę.
Dlaczego warto? – spojrzenie terapeutyczne
1. Trening percepcji wzrokowej
Wyszukiwanie symboli wspiera:
analizę i syntezę wzrokową,
spostrzegawczość,
uważność na detale,
orientację przestrzenną.
To kluczowe umiejętności w nauce czytania i pisania.
2. Rozwijanie kompetencji językowych
Nazwanie przedmiotu, a potem jego zapis wzmacnia:
słownik czynny,
poprawność ortograficzną,
świadomość fonologiczną,
budowanie połączeń obraz–słowo.
3. Koncentracja i planowanie pracy
Praca z wykreślanką wymaga skupienia, kontroli wzroku i logicznego przeszukiwania pola.
Wersja do kolorowania dodatkowo:
wydłuża czas działań,
uspokaja,
pozwala dziecku przejść przez aktywność w rytmie dopasowanym do jego możliwości.
4. Wspieranie motoryki małej
Kolorowanie, kreślenie liter i zakreślanie wyszukanych słów to naturalny trening:
precyzji dłoni,
koordynacji wzrokowo-ruchowej,
przygotowania do pisania.
5. Motywacja i zabawa
Andrzejkowa tematyka budzi ciekawość, a element poszukiwania daje dziecku poczucie sukcesu.
Idealne narzędzie, gdy chcemy połączyć edukację z radosną atmosferą listopadowych zabaw.
Dwie wersje do wyboru, każda z nich może być świetnym uzupełnieniem zajęć, szybkim „zadaniem na rozruch” lub materiałem do pracy indywidualnej.
- programu zajęć,
- przykładowych wpisów do dziennika,
- przykładowych ćwiczeń,
- oceny efektywności,
- gotowych zadań.
![]() | ![]() | ![]() |
| Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
- programu zajęć,
- przykładowych wpisów do dziennika,
- przykładowych ćwiczeń,
- oceny efektywności,
- gotowych zadań.
![]() | ![]() | ![]() |
| Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
![]() | ![]() | ![]() |
| Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
![]() | ![]() |
| Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
![]() | ![]() |
| Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
![]() | ![]() |
| Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
AZNZ.png)




























Brak komentarzy:
Prześlij komentarz