Grudzień to idealny moment, by na chwilę zwolnić, wprowadzić do klasy świąteczny nastrój i zaprosić uczniów do twórczej pracy z wyobraźnią. Zamiast kolejnego schematycznego wypracowania proponujemy zadanie, które zamienia pisanie w wspólne budowanie opowieści pełnej ciszy, nostalgii i świątecznego oczekiwania.
Na czym polega świąteczne zadanie?
Uczniowie pracują w parach lub małych grupach. Każda grupa otrzymuje kartę do kreatywnego pisania inspirowaną świętami.
Uczniowie pracują w parach lub małych grupach. Każda grupa otrzymuje kartę do kreatywnego pisania inspirowaną świętami.
Uczniowie pracują w parach lub małych grupach. Każda z nich zapisuje początek opowieści, po czym kartki zostają przekazane kolejnej grupie, która dopisuje następny fragment historii. Wymiana trwa kilkukrotnie, aż wspólnymi siłami powstaną kompletne opowiadania.
Aby dodać lekcji energii i element zaskoczenia:
- Po zapisaniu fragmentu uczniowie zgniatają kartkę w kulkę śnieżną.
- Na sygnał nauczyciela kulki trafiają pod tablicę lub do wyznaczonego „śnieżnego miejsca”.
- Uczniowie podnoszą losową kulkę.
- Rozwijają kartkę i kontynuują historię, dopisując kolejny fragment.
Ten moment wywołuje śmiech, rozluźnia atmosferę i sprawia, że pisanie przestaje być obowiązkiem, a staje się zabawą narracją.
Dlaczego to zadanie świetnie sprawdza się w grudniu?
- Buduje świąteczny nastrój w klasie.
- Angażuje emocje, nie tylko umiejętności językowe.
- Uczy wrażliwości na klimat i symbolikę.
- Wzmacnia współpracę i uważność na cudzy tekst.
Jak zakończyć świąteczne pisanie?
Na koniec można:
- przeczytać wybrane opowiadania przy przygaszonym świetle,
- zapytać, która historia najbardziej oddaje klimat Wigilii.
Takie zajęcia pokazują uczniom, że pisanie nie musi być samotnym zadaniem ani schematycznym ćwiczeniem. W świątecznym czasie staje się wspólnym doświadczeniem, przestrzenią na uważność, wyobraźnię i dzielenie się historią. Każda opowieść powstaje z wielu głosów, emocji i pomysłów — dokładnie tak, jak świąteczna atmosfera buduje się z drobnych gestów i chwil. To lekcja, która zostaje z uczniami na dłużej niż tylko do dzwonka.
Gotowi na kreatywną naukę w świątecznym klimacie? Zajrzyjcie do naszego zestawu kart pracy i wprowadźcie radosny, świąteczny nastrój na swoje zajęcia!
W ofercie mamy również teczki pedagoga specjalnego, zawierające niezbędną dokumentację do edycji oraz wskazówki, materiały i porady.
Dla nauczycieli współorganizujących kształcenie niezbędna dokumentację wraz z materiałami do pracy zawiera TECZKA NAUCZYCIELA WSPÓŁORGANIZUJĄCE.
Karty kupisz TUTAJ
Polecamy również kart pracy do rozwijania motoryki małej o tematyce Bożego Narodzenia. Zapraszamy do zakupu.
Karty kupisz TUTAJ
Dostępne są rownież szkolenia wraz z kartami pracy o tematyce noworocznej i zimowej.
Jeżeli prowadzisz zajęcia rewalidacyjne skorzystaj z kompleksowego wsparcia w postaci:
- programu zajęć,
- przykładowych wpisów do dziennika,
- przykładowych ćwiczeń,
- oceny efektywności,
- gotowych zadań.
Jeżeli prowadzisz zajęcia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, skorzystaj z kompleksowego wsparcia w postaci:
- programu zajęć,
- przykładowych wpisów do dziennika,
- przykładowych ćwiczeń,
- oceny efektywności,
- gotowych zadań.
![]() | ![]() | ![]() |
| Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Na prośbę Państwa przygotowałyśmy teczkę do pracy z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną.
Co zawiera nasza teczka?
ZAWARTOŚĆ TECZKI: 1.Specyfika i charakterystyka funkcjonowania uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną. 2.Organizacja pracy z uczniem z z lekką niepełnosprawnością intelektualną. 3.Dostosowanie wymagań edukacyjnych. 4.WOPFU. 5.IPET. 6.Program zajęć rewalidacyjnych. 7.Program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. 8.Program zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne 9.Przykładowe aktywności i ćwiczenia do pracy z uczniem. 10.Karty pracy.
Ilość stron: 196. E-book w formacie PDF
KOMPLEKSOWA POMOC W PRACY Z UCZNIEM Z UMIARKOWANĄ I ZNACZNĄ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
Jeżeli prowadzisz zajęcia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, skorzystaj z kompleksowego wsparcia w postaci:
- programu zajęć,
- przykładowych wpisów do dziennika,
- przykładowych ćwiczeń,
- oceny efektywności,
- gotowych zadań.
![]() | ![]() | ![]() |
| Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Jeżeli prowadzisz zajęcia rewalidacyjne skorzystaj z kompleksowego wsparcia w postaci:
- programu zajęć,
- przykładowych wpisów do dziennika,
- przykładowych ćwiczeń,
- oceny efektywności,
- gotowych zadań.
![]() | ![]() | ![]() |
| Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
![]() | ![]() | ![]() |
| Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
![]() | ![]() |
| Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
![]() | ![]() |
| Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Oferta materiałów dydaktycznych, kart pracy oraz webinarów
i szkoleń TUTAJ
AZNZ.png)



































Brak komentarzy:
Prześlij komentarz