wtorek, 1 marca 2016

Lekcja języka polskiego z dzieckiem z autyzmem w towarzystwie robota Dasha.

Robot pomógł nauczyć się chłopcu odmieniać rzeczowniki przez przypadki. Taka forma zajęć świetnie się sprawdza w przypadku uczniów z autyzmem, ponieważ mają oni duże problemy w komunikacji z innymi osobami, nie ma jednak tej bariery w przypadku robotów. Dash pomógł także zaangażować i zmotywować chłopca do nauki.




Cele sformułowane w języku ucznia:
  • poznasz nazwy i pytania przypadków,
  • nauczysz się odmieniać rzeczowniki przez przypadki,
  • będziesz rozpoznawał w tekście formy rzeczownika.

 Nacobezu:
  • wymienisz przypadki występujące w języku polskim,
  • poprawnie odmienisz 3 rzeczowniki przez przypadki,
  • określisz  formę 6 rzeczowników wyszukanych w tekście.

Pytanie kluczowe
  • Czy  język polski może istnieć bez przypadków?

Przebieg lekcji:
  1. Przypomnienie podstawowych wiadomości o rzeczowniki - prezentacja.
  2. Aktywność z robotem Dash:

  3. przed lekcją nauczyciel wgrywa w aplikacji GO 7 ścieżek dźwiękowych - nazwy i pytania przypadków;

     robot  Dash w kolejności wymienia  przypadki;

    uczeń   - powtarza za robotem nazwy przypadków i pytania;
                - sterując robotem łączy nazwę przypadku z pytaniem;
                - zapisuje nazwy i pytania przypadków na karcie pracy.

    3. Odmiana prostych rzeczowników przez przypadki.
     robot wymienia nazwę przypadka i pytanie 



    uczeń, nawiązując dialog z robotem,  odpowiednią  formę rzeczownika



    uczeń nagrywa w aplikacji Go odmianę rzeczownika wiosna,
    następnie w kolejności wymienia nazwy  przypadków i  pytania;

    robot odmienia wyraz wiosna


    4. Wyszukiwanie w tekście rzeczowników i określanie ich przypadków.

    5. Odmiana rzeczownika przez przypadki.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz