poniedziałek, 7 października 2019

Jesienne kodowanie- gra na macie


Rozpoczęliśmy aktywności w ramach projektu edukacyjnego "Na logikę...". Wspaniale w tematykę wplótł się Tydzień Kodowania- CodeWeek. Dlatego postanowiliśmy przygotować w jego remach dla naszych projektowych koleżanek i kolegów grę  na macie edukacyjnej.
Gra polega na pokonaniu trasy na macie, a zadaniem uczniów jest zdobycie po drodze jak największej ilości punktów, które zamieszczone są na jesiennych symbolach.

Zasady gry nr 1: Grzybobranie

Każdy symbol- grzyb ma odpowiednią, przypisaną przez uczniów liczbę punktów. Odczytać ją można dopiero po wykonaniu działania. Uczniowie dobrani w pary układają kod drogi a pomocą klocków ruchu, którą przejdą, by zebrać jak najwięcej punktów. Warunkiem jest to, że poruszać się mogą tylko w górę i w prawo. Wy swoje warunku możecie zmieniać.

Zasady gry nr 2: Dary jesieni

Na macie układamy jeden przy drugim symbole jesieni, które utworzą nam planszę do gry. Dobieramy się w pary lub zespoły 3-4 osobowe. Rzucamy kostką do gry na zmianę. Przemieszczamy się swoim pionkiem po planszy tyle pól ile wyrzucimy kostką. Odczytujemy jaki mamy symbol, sprawdzamy na karcie kontrolnej z instrukcji jakie zadanie musimy wykonać, aby móc pozostać na wskazanym polu. Jeśli zadanie wykonamy żle to cofamy się na poprzednie miejsce. W zasadach gry możemy uwzględnić puste pola, albo karne pola, które nakażą nam wrócić na start, lub pola bonusowe, dzięki którym przemieścimy się np. o kilka pól do przodu.

Karty do gry można pobrać TUTAJ
Pustą instrukcję do uzupełnienia pobierz TUTAJ

Karty do gry grzybobranie można pobrać TUTAJ


Pusty szablon do uzupełniania działań pobierz TUTAJ

Strzałki- klocki ruchu pobierz TUTAJ







2 komentarze: