SZKOLENIE, KURSY, KARTY PRACY

środa, 11 października 2023

SYGNALIZATORY EMOCJI
















Problem z określaniem emocji i ich odczytywaniem dotyczy w szczególności uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,  a najczęściej osoby ze spektrum autyzmu, w tym z Zespołem Aspergera.
Odczytanie emocji po wyrazie twarzy, sposobie patrzenia czy mimice niestety sprawia dzieciom ogromne problemy, co często wiąże się z niezrozumieniem sytuacji i przekazów pozawerbalnych. My swojego ucznia z ZA staramy się uczyć na wiele sposobów nie tylko odczytywania emocji innych, ale także wyrażania swoich. Jedną z pomocy dydaktyczno- terapeutycznych, która nam to ułatwia są sygnalizatory emocji, które przygotowali nasi uczniowie w ramach projektu "Baza pomysłów".

Jak wykorzystać sygnalizatory?
1. Na początku warto przeprowadzić zajęcia opisujące dane emotki, w celu ich rozróżniania i właściwego stosowania.
2. Można je wykorzystać do opisu własnych emocji.
3. Po przeczytaniu różnych fragmentów opisu sytuacji lub opowiadania można poprosić o wskazanie emocji jakie mogły towarzyszyć bohaterom opowiadania i samemu uczniowi.
4. Sygnalizatory są zawsze obecne podczas lekcji, jeśli uczeń czuje, że zaczyna się denerwować, albo targają nim jakieś emocje, o których nie potrafi opowiedzieć, sygnalizuje je właśnie za pomocą tych emotek. Mając taką możliwość czuje się bezpieczniej.
5. Gra w duetach. Jeden z uczniów losuje sygnalizator i stara się wskazać czynność lub rzecz, która tę emocję charakteryzuje,  np. jeśli jest to radość, może np. powiedzieć jada na rowerze, gra na komputerze itd. Zabawa może też przebiegać w odwrotny sposób uczeń opisuje czynność lub rzecz, a kolega musi dobrać do niej sygnalizator. Tę grę wykorzystałyśmy podczas lekcji z Maciejem.


Pamiętajmy, by nazywać emocje jako przyjemne i nieprzyjemne. Nie ma negatywnych emocji. Wszystkie są potrzebne, ważne i nie pozbędziemy się ich z naszego życia. Możemy jedynie nauczyć się je odpowiedni regulować, przekierowywać i umiejętnie z nimi funkcjonować.










KOMPLEKSOWA POMOC W PRACY Z UCZNIEM Z UMIARKOWANĄ I ZNACZNĄ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ






Jeżeli prowadzisz zajęcia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, skorzystaj z kompleksowego wsparcia w postaci: 
  • programu zajęć, 
  • przykładowych wpisów do dziennika,
  • przykładowych ćwiczeń,
  • oceny efektywności,
  • gotowych zadań.

54a8cf53833f7343cafccc9d681fbc99.jpeg30a069c4ea443f35c0a1ed46498b446b.jpegaacb0ed5b7c6a5b493f97be016b2ebdd.png
Szczegóły TUTAJSzczegóły TUTAJSzczegóły TUTAJ

Jeżeli prowadzisz zajęcia rewalidacyjne skorzystaj z kompleksowego wsparcia w postaci: 
  • programu zajęć, 
  • przykładowych wpisów do dziennika,
  • przykładowych ćwiczeń,
  • oceny efektywności,
  • gotowych zadań.
b2e97ad812bdb20d4b6e924eaf4eca59.png672ee895929d1ae91aa21ed4b690b935.png68194680ab63536fd816b3c6ce45c92a.jpeg
Szczegóły TUTAJSzczegóły TUTAJSzczegóły TUTAJ

W ofercie mamy również teczki pedagoga specjalnego, zawierające niezbędną dokumentację do edycji oraz wskazówki, materiały i porady.

c81ffddbd8343a4391ac6047d02ffed2.png48d3dbd58a131e6b88e5cbb866ad0b44.jpeg03c3ca268ae401f2cc23766434c04eaf.png
Szczegóły TUTAJSzczegóły TUTAJSzczegóły TUTAJ

a474919f333e8a1867e2e44498b32080.png60eb7b8a402ab79f899e5db12e40db39.png
Szczegóły TUTAJSzczegóły TUTAJ

Dla nauczycieli współorganizujących kształcenie niezbędna dokumentację wraz z materiałami do pracy zawiera TECZKA NAUCZYCIELA WSPÓŁORGANIZUJĄCE.

43d53d338be2ec098137b7dcd4280d29.png9a6daec3ca725f5af3bfb98466671081.png
Szczegóły TUTAJSzczegóły TUTAJ

Od wielu lat jesteśmy ekspertkami do spraw awansu zawodowego, swoją praktyczną wiedzę wykorzystałyśmy w publikacjach będących kompleksowym wsparciem dla nauczycieli na ścieżce awansu zawodowego.  Zawierają one niezbędne informacje wraz z dokumentacją do edycji.


a28ebd9dee6252d9fa399cdc1e318dbd.png8b3b3127deed8a4fa84637d1a4afda9d.png
Szczegóły TUTAJSzczegóły TUTAJ



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz