SZKOLENIE, KURSY, KARTY PRACY

niedziela, 23 października 2022

KOSTKI DO ROZWIJANIA MOWY



Uczniowie ze SPE bardzo często mają  problemy z wypowiadaniem się na zadany temat. Spowodowane jest to wieloma czynnikami. Z pewnością posiadają niski zasób słownictwa, zaburzone rozumienie mowy, nie znają znaczenia słów, ale także bardzo często posiadają dysfunkcje aparatu mowy, który powoduje problemy z mową i wymową.

Uczniowie ze spektrum autyzmu borykają się także  z brakiem intencji komunikacyjnej oraz potrzebą mowy, a także jej właściwym rozumieniem. Dlatego tak ważne jest, aby przy każdej nadarzającej się okazji usprawniać tą zaburzoną funkcję, rozwijać słownictwo, zachęcać uczniów do inicjowania rozmowy i pobudzać intencję komunikacyjną. Z pewnością  sprzyja temu czas wolny. Za nami na pewno wspaniale, aktywnie i kreatywnie spędzone wakacyjne chwile. Byliśmy świadkami niesamowitych przygód, poznaliśmy wiele ciekawych, malowniczych miejsc i  nie jedną interesującą osobę. Warto to wykorzystać, w celach edukacyjno- terapeutycznych, aby zachęcić dzieci do mówienia, opowiadania, opisywania i streszczania.
Na pewno pomóc nam mogą w tym kości opowieści, ale także samodzielnie wykonane przez nas obrazkowe lub słowne kostki do gry. Za pomocą przygotowanego szablonu w prosty i szybki sposób możemy zachęcić uczniów do zabawy i zainicjować rozmowy. Zabawa polega na tym, że wyrzucając kostką konkretne słowo lub obraz inicjujemy opowiadanie, rozmowę czy opis. Zaczynamy od jednego obrazu, następnie zwiększamy liczbę obrazków czy słów z pomocą których tworzymy opowiadanie, czy historyjkę. Dodatkowo zawsze zwracamy uwagę na poprawną pisownię, wymowę wylosowanego przedmiotu czy słowa. Możemy także ze starszymi uczniami utrwalić przy okazji formy gramatyczne i stylistyczne. 





Kostki do edycji znajdziecie TUTAJ

Przykłady przygotowanych przez nas kostek pobranych ze strony https://www.senteacher.org/, które pobrać możecie poniżej:










Tego typu kostki wykorzystujemy także w ramach Treningu Umiejętności Społecznych. 
Więcej na ten temat oraz kostki do pobrania znajdziesz TUTAJ




Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji na temat przykładowych ćwiczeń, zadań, zabaw i gier podczas zajęć organizowanych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej , a także w ramach zajęć rewalidacyjnych zakup naszą teczkę cz. II. Znajdziesz w niej ponadto generatory do tworzenia kart pracy oraz gotowe karty pracy.


ZAWARTOŚĆ TECZKI ponad 200 stron. Plik PDF i linki do zewnętrznych ćwiczeń.
✅Rozdział 1 Rewalidacja. Propozycja ćwiczeń i dobre praktyki.
✅Rozdział 2 Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Propozycja ćwiczeń i dobre praktyki.
✅Rozdział 3  Generatory do konstruowania spersonalizowanych ćwiczeń i kart pracy.
✅Rozdział 4 Karty pracy- ponad 130 kart.

TECZKĘ  CZ. II ZAKUPISZ TUTAJ I TUTAJ

Wystawiamy faktury, również z odroczonym terminem płatności dla przedszkoli i dla szkół!



W swojej ofercie posiadamy także teczkę cz.I


TECZKA ZAWIERA:
🟩 plan pracy (kalendarz) pedagoga specjalnego,
🟩 sposoby diagnozowania potrzeb i możliwości uczniów,
🟩 IPET i WOPFU – szablony i przykładowe uzupełnione dokumenty,
🟩 dokumentację dotyczącą pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
🟩organizację zajęć rewalidacyjnych wraz z dokumentacją m.in. przykładowymi programami zajęć rewalidacyjnych, 
🟩 arkusz ewaluacji podejmowanych działań w ramach IPET i WOPFU,
🟩 przykłady dostosowań na różnych przedmiotach,
🟩 opis przykładowych metod pracy z uczniami z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.


TECZKĘ NR 1 KUPISZ TUTAJ



Więcej szczegółów oraz materiałów na temat dokumentowania pracy pedagoga specjalnego uzyskasz na bezpłatnym  webinarium 7 listopada 2022 r. TUTAJ lub TUTAJ

 ZAGADNIENIA:

1. Dziennik specjalisty – pedagoga specjalnego- zapisy.
2. Prowadzenie dzienników zajęć z pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
3. Prowadzenie dziennika zajęć rewalidacyjnych.





Istnieje także możliwość zakupu materiałów.

PŁATNE MATERIAŁY DO SZKOLENIA:
1. Przykładowy plan pracy pedagoga specjalnego.
2. Przykładowe programy zajęć rewalidacyjnych. 
3. Przykładowe zapisy w dzienniku zajęć rewalidacyjnych.
4. Przykładowe programy zajęć z pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
5. Przykładowe zapisy w dzienniku zajęć rewalidacyjnych.  
6. Przykładowe zapisy w dzienniku pedagoga specjalnego.
7. Certyfikat

Na płatne materiały zapisz się TUTAJ lub TUTAJ



Szkolenie na temat organizacji zajęć rewalidacyjnych znajdują się TUTAJ



Szkolenia  i oferta Rad Pedagogicznych TUTAJ




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz