Jednym z pierwszych działań w
ramach realizowanego projektu „Pod choinką”, był udział uczniów szkoły podstawowej
w zajęciach specjalistycznych z wykorzystaniem ćwiczeń na platformie
epodreczniki.pl. Zajęcia dotyczyły konstruowania figur za pomocą odcinków.
Ponadto ćwiczyliśmy koordynację wzrokowo-ruchową i orientację przestrzenną. Zadaniem uczniów było ustalenie definicji odcinka, rozróżnianie odcinków, ich mierzenie oraz konstruowanie figur za pomocą odcinków. Praktyczne ćwiczenie polegało na ułożeniu z dostępnych materiałów trójkątów i innych figur, a w rezultacie choinki. Uczniowie pracowali indywidualnie, w parach i w grupach. Na innych zajęciach zadaniem grupy uczniów było doskonalenie działań matematycznych z wykorzystaniem planszy imitującej choinkę i własnoręcznie przygotowanych pionków do gry z nakrętek. Motyw przewodni zajęć jakim jest choinka sprawił, że dzieci pracowały bardzo aktywnie, były zainteresowane realizowanymi treściami, ponieważ mogły wykazać się inwencją twórczą, a tematyka zajęć wprowadziła je w nastrój zbliżających się świąt Bożego Narodzenia. Jak się okazało matematyka może być przyjemna i praktyczna. .
E-podręczniki: Matematyka kl.4, temat 5.1. Podstawowe figury geometryczne.
Cele sformułowane w języku ucznia:
Ponadto ćwiczyliśmy koordynację wzrokowo-ruchową i orientację przestrzenną. Zadaniem uczniów było ustalenie definicji odcinka, rozróżnianie odcinków, ich mierzenie oraz konstruowanie figur za pomocą odcinków. Praktyczne ćwiczenie polegało na ułożeniu z dostępnych materiałów trójkątów i innych figur, a w rezultacie choinki. Uczniowie pracowali indywidualnie, w parach i w grupach. Na innych zajęciach zadaniem grupy uczniów było doskonalenie działań matematycznych z wykorzystaniem planszy imitującej choinkę i własnoręcznie przygotowanych pionków do gry z nakrętek. Motyw przewodni zajęć jakim jest choinka sprawił, że dzieci pracowały bardzo aktywnie, były zainteresowane realizowanymi treściami, ponieważ mogły wykazać się inwencją twórczą, a tematyka zajęć wprowadziła je w nastrój zbliżających się świąt Bożego Narodzenia. Jak się okazało matematyka może być przyjemna i praktyczna. .
E-podręczniki: Matematyka kl.4, temat 5.1. Podstawowe figury geometryczne.
Cele sformułowane w języku ucznia:
- poznasz definicję odcinka,
- dowiesz się jak należy konstruować odcinki i różne
figury geometryczne,
- z dostępnych pomocy dydaktycznych i figur
geometrycznych ułożysz choinkę,
- będąc w lesie nauczysz się rozróżniać takie drzewa
jak sosna, świerk, jodła i inne,
- nauczysz się rozwiązywać działania matematyczne z
wykorzystaniem nakrętek i planszy z choinką.
Nacobezu:
- potrafisz mierzyć odcinki,
- rozróżniasz figury geometryczne, w szczególności
trójkąty,
- z dostępnych przedmiotów(patyczki, wykałaczki,
karty) ułożysz choinkę.
- poprawnie wykonasz działania matematyczne i ułożysz
nakrętki imitujące bombki na choince.
Przebieg lekcji:
- Rozmowa na temat własności odcinków.
- Rozróżnianie figur geometrycznych.
- Konstruowanie trójkątów z odcinków.
- Ćwiczenia interaktywne z wykorzystaniem platformy
epodreczniki.pl.
- Układanie choinek z patyczków, wykałaczek i innych
pomocy dydaktycznych.
- Doskonalenie działań matematycznych z
wykorzystaniem nakrętek i planszy z choinką.
- Prezentacja prac uczniów.
Pytanie kluczowe dla uczniów:
- Czy z patyczków i figur geometrycznych może powstać
choinka?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz