
Robot pomógł nauczyć się chłopcu odmieniać rzeczowniki przez przypadki. Taka forma zajęć świetnie się sprawdza w przypadku uczniów z autyzmem, ponieważ mają oni duże problemy w komunikacji z innymi osobami, nie ma jednak tej bariery w przypadku robotów. Dash pomógł także zaangażować i zmotywować chłopca do nauki.
Cele sformułowane w języku ucznia:
- poznasz nazwy i pytania przypadków,
- nauczysz się odmieniać rzeczowniki przez przypadki,
- będziesz rozpoznawał w tekście formy rzeczownika.
- wymienisz przypadki występujące w języku polskim,
- poprawnie odmienisz 3 rzeczowniki przez przypadki,
- określisz formę 6 rzeczowników wyszukanych w tekście.
Pytanie kluczowe
- Czy język polski może istnieć bez przypadków?
Przebieg lekcji:
- Przypomnienie podstawowych wiadomości o rzeczowniki - prezentacja.
- Aktywność z robotem Dash:


3. Odmiana prostych rzeczowników przez przypadki.
następnie w kolejności wymienia nazwy przypadków i
pytania;
robot odmienia wyraz wiosna
4. Wyszukiwanie w tekście rzeczowników i określanie ich przypadków.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz