Praktyczne wykorzystywanie zdobytych wiadomości i umiejętności, jest bardzo ważną informacją zwrotną dla nauczycieli o skuteczności podejmowanych przez nich oddziaływań dydaktycznych i wychowawczych.
Jest ono miernikiem skuteczności przeprowadzonego procesu edukacyjnego. Dlatego umiejętność korzystania z pieniędzy, właściwe posługiwanie się nimi jest doskonalone przy okazji różnorodnych treści. Podczas lekcji indywidualnego nauczania z chłopcem ze spektrum Autyzmu, doskonaliliśmy umiejętność posługiwania się pieniędzmi, korzystania z nich w praktycznych sytuacjach. Lekcja była również okazją do doskonalenia treści związanych z procentami. Zajęcia uatrakcyjniły i merytorycznie wzbogaciły ćwiczenia z portalu www.epodreczniki.pl.
Temat lekcji: Co mogłabym kupić za kwotę 500 zł.
Cele w języku ucznia:
- Będziesz potrafił wyliczyć odpowiednią sumę pieniędzy i wydawać resztę.
- Nauczysz się zamieniać banknoty na monety i odwrotnie.
- Poznasz nazwy walut obowiązujących w innych państwach.
Nacobezu:
- Właściwie rozpoznajesz nominały banknotów i monet.
- Potrafisz wyliczyć odpowiednią sumę pieniędzy i wydać resztę.
- Właściwie rozwiązujesz interaktywne ćwiczenia na portalu epodręczniki.pl
- Umiejętność posługiwania się pieniędzmi stosujesz w praktyce. Obliczanie cen towarów.
Przebieg lekcji:
- Rozgrzewka- ćwiczenia w rozpoznawaniu polskich banknotów i monet.
- Ćwiczenia praktyczne- wskazywanie konkretnych kwot, płacenie za wskazany towar i wydawanie reszty.
- Obliczanie cen towarów po przecenie- powtórzenie obliczeń procentowych.
- Ćwiczenia związane z pieniędzmi z wykorzystaniem epodreczników.
- Zadanie domowe- wybór 5 artykułów z gazetki reklamowej, za zakup których zapłacić można nie mniej niż 396 zł i nie więcej niż 400 zł.
Pytanie kluczowe: Co mogę kupić za swoje oszczędności?
Zadanie dodatkowe.
Zadanie dodatkowe.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz