Czy programowanie na lekcjach języka polskiego jest możliwe i potrzebne? Oczywiście, że tak, ponieważ uczy logicznego myślenia, rozwiązywania problemów, korygowania błędów, odwołuje się do wiedzy zdobytej wcześniej na lekcji, rozwija kreatywność i wyobraźnię.
Przekonali się o tym początkujący programiści z klasy czwartej, tworząc animację na temat omawianej lektury pt.,,Akademii pana Kleksa”. Do tworzenia skryptów wykorzystali kolorowe bloczki, dzięki którym opisali budynek Akademii, wskazując przeznaczenie poszczególnych pieter szkoły. Aby ułatwić dzieciom pierwsze spotkanie ze Scratchem stworzyłyśmy scratchową kartę, dzięki której dzieci krok po kroku tworzyły animowaną Akademię. Do programu Scratch z pewnością jeszcze wrócimy.
Przekonali się o tym początkujący programiści z klasy czwartej, tworząc animację na temat omawianej lektury pt.,,Akademii pana Kleksa”. Do tworzenia skryptów wykorzystali kolorowe bloczki, dzięki którym opisali budynek Akademii, wskazując przeznaczenie poszczególnych pieter szkoły. Aby ułatwić dzieciom pierwsze spotkanie ze Scratchem stworzyłyśmy scratchową kartę, dzięki której dzieci krok po kroku tworzyły animowaną Akademię. Do programu Scratch z pewnością jeszcze wrócimy.
Za miesiąc kolejna lektura i kolejna karta. Jaka? Przekonacie się już wkrótce.
Karta do wydrukowania
Super! Bardzo pomocne!
OdpowiedzUsuń