Jak utrwalać części mowy w klasie czwartej? Sposobów jest mnóstwo, o niektórych pisałyśmy już na naszym blogu np. tutaj i tutaj
Tym razem wykorzystałyśmy symbole gramatyczne Montessori. Symbole te, to kolorowe figury geometryczne przedstawiajace daną część mowy, którą można wziąć do ręki i położyć obok konkretnego wyrazu. W ten sposób można np. tworzyć wyrażenia i zdania.
Symbole Montessori są do kupienia w sklepie Educarium TUTAJ i TUTAJ. Aby jeszcze bardziej zaangażować uczniów, postanowiłyśmy użyć spinnery i kolorowe karty pracy. Każde zadanie wykorzystuje kolorowe figury. Warto zakupić szablon do rysowania figur TUTAJ i ułatwić dzieciom wykonanie poszczególnych zadań Dla wzrokowców można zawiesić w sali plakat z częściami mowy. Dla naszej klasy zrobiłyśmy go same, natomiast bardziej rozbudowany znajduje się TUTAJ
Materiały do wydruku na plakatu ściągniesz TUTAJ
Dobrym pomysłem jest również wspólne stworzenie klasowej gazetki, która ułatwi uczniom zapamiętanie części mowy.
Jeżeli prowadzisz zajęcia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, skorzystaj z kompleksowego wsparcia w postaci:
- programu zajęć,
- przykładowych wpisów do dziennika,
- przykładowych ćwiczeń,
- oceny efektywności,
- gotowych zadań.
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Jeżeli prowadzisz zajęcia rewalidacyjne skorzystaj z kompleksowego wsparcia w postaci:
- programu zajęć,
- przykładowych wpisów do dziennika,
- przykładowych ćwiczeń,
- oceny efektywności,
- gotowych zadań.
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz