SZKOLENIE, KURSY, KARTY PRACY

wtorek, 15 września 2020

FELIX- OGÓLNOROZWOJOWA GRA I POMOC DYDAKTYCZNA



Dzień Kropki, był pretekstem do tego, aby ponownie podczas zajęć wykorzystać fantastyczną grę ogólnorozwojową i pomoc dydaktyczną FELIX.

To estetycznie wykonana z najlepszych materiałów gra i pomoc edukacyjna, którą kreatywny nauczyciel wykorzysta na wiele sposobów.  Produkt przebadany w akredytowanym laboratorium, spełnia wszelkie wymogi i normy.

W zestawie znajduje się drewniana plansza o średnicy 40 cm z otworami na z podziałem na 4 kolorowe strefy aktywności. Kolorowe kołeczki oraz kostki do gry są na wyposażeniu planszy. Dzięki niej możemy w uczniami ćwiczyć koordynację wzrokowo- ruchową, spostrzeganie, motorykę małą, a nawet orientację przestrzenną i logiczne myślenie. Gra pozwala na kreatywne zajęcia matematyczne i polonistyczne.





Jak my wykorzystałyśmy grę podczas Dnia Kropki? Na wiele sposób, w zależności od wieku uczniów i zajęć.

1, Najmłodsi uczniowie grali tradycyjnie. Wyrzucali kostką liczbę kropek, które pozwalała na zamieszczanie na planszy takiej samej ilości kołków na swojej przestrzeni do gry. Wygrywała ta osoba, która jako pierwsza uzupełniła swoją planszę.

2. Następne zadanie polegało na wyrzuceniu dwóch kostek, dzięki czemu doskonaliliśmy umiejętność dodawania  i odejmowania liczb. Do planszy dodawaliśmy sumę lub różnicę kołków, które wskazały wyrzucone kostki.

3. Uczniowie na lekcji matematyki, którzy akurat utrwalają odczytywanie ułamków dziesiętnych ćwiczyli w z wykorzystaniem dodatkowo przygotowanych kolorowych kropek z zalaminowanymi ułamkami. Uczniowie rzucali kostkami z kropkami oraz kolorami. Losowali zatem dla siebie wzajemnie aktywności. Uczeń, którego wylosowano, bo miał np. przestrzeń żółtą musiał dodać kropki na kostkach, a następnie wylosować dla siebie pytanie dotyczące ułamków dziesiętnych. Jeśli odpowiedział prawidłowo mógł uzupełnić otwory swoimi kołkami, w takiej ilości ile dla niego wylosowano.






4. Podczas zajęć z funkcjonowania osobistego i społecznego uczniowie grali parami. Wybrali kolor swojej przestrzeni, uzupełnili otwory kołkami. Na przemian rzucali dwiema kostkami, dodając kropki na nich. Następnie losowali pytanie, które dotyczyło np. liczb rzymskich lub arabskich. Po właściwej odpowiedzi mogli usunąć kołki z wylosowaną sumą kropek. Wygrywa ta osoba, która szybciej usunęła kostki ze swojego pola.





Pomysłów na zabawy i  ćwiczenia jest wiele. Grę można uzupełniać np. kartami pracy, które dodatkowo uzupełnią lekcję.
Przykład takiej karty wklejamy poniżej.

Planszę do gry można kupić TUTAJ



Kartę pracy można pobrać TUTAJ







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz