Dokonując WOPFU zespół uwzględnia w szczególności:
- indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne, mocne strony, predyspozycje, zainteresowania i uzdolnienia ucznia;
- zakres i charakter wsparcia ze strony nauczycieli wspomagających, specjalistów lub pomocy nauczyciela, w zależności od potrzeb;
- przyczyny niepowodzeń edukacyjnych bądź trudności w funkcjonowaniu ucznia, w tym bariery i ograniczenia utrudniające to funkcjonowanie i uczestnictwo w życiu szkolnym;
- w przypadku ucznia realizującego wybrane zajęcia w grupie liczącej do 5 uczniów określa także napotykane trudności w zakresie włączenia ucznia w zajęcia realizowane wspólnie z klasą oraz efekty działań podejmowanych w celu przezwyciężenia tych trudności.
Dokonując WOPFU zespół uwzględnia również ocenę efektywności realizowanego IPET-u.
W pracach zespołu mają prawo uczestniczyć rodzice lub pełnoletni uczeń. O terminie każdego spotkania powiadamia ich dyrektor w sposób przyjęty w danej szkole.
W razie potrzeby WOPFU dokonuje się we współpracy z poradnią psychologiczno-pedagogiczną, w tym poradnią specjalistyczną, a także - za zgodą rodziców ucznia- z innymi podmiotami działającymi na rzecz dziecka.
Kopia oceny poziomu funkcjonowania ucznia przekazywana jest przez szkołę rodzicom lub pełnoletniemu uczniowi.
Przykładowe WOPFU znajdują się w Teczce pedagoga specjalnego. Cześć 4.
Znajdziesz ją TUTAJ
Znajdziesz tam również:- Sprawozdanie z pracy pedagoga specjalnego.
- Ewaluację IPET.
- Oceny efektywności udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- Oceny efektywności zajęć rewalidacyjnych.
- Przykładową ocenę opisową.
- Narzędzia do ewaluacji pracy pedagoga specjalnego.
Zapraszamy na bezpłatny webinar, podczas którego omówimy:
1. Sprawozdanie pedagoga specjalnego.
2. Analizę efektywności w ramach IPET i WOPFU.
3. Ewaluację zakresu i sposobu dostosowań.
4. Sprawozdanie z efektywności prowadzonych zajęć w ramach PPP.
5. Sprawozdanie z realizacji zajęć rewalidacyjnych.
6. Ewaluację pracy nauczyciela.
7. WOPFU.
Na webinar zapisz się TUTAJ
Proponujemy również szkolenia Rad Pedagogicznych na temat pracy z uczniem ze SPE oraz pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz