Zespół powołany przez dyrektora szkoły konstruuje IPET dla ucznia, który posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. IPET tworzy się na czas wydania orzeczenia, jednak nie dłużej niż na etap edukacyjny.
Czy IPET należy modyfikować?
Modyfikacji IPET dokonuje się w miarę potrzeb, na przykład gdy:
- nastąpią zmiany w przydziale nauczycieli i specjalistów prowadzących zajęcia z uczniem
- w sytuacji konieczności zmian zaplanowanych dostosowań wymagań edukacyjnych
- kiedy zaistnieje potrzeba zmian w zakresie prowadzonych z uczniem zajęć PPP i zajęć rewalidacyjnych
- chcemy wdrożyć rekomendacje wynikające z ewaluacji IPET i WOPFU
- na prośbę rodziców będzie trzeba zmienić lub uzupełnić przykłady zintegrowanych działań między nauczycielami, specjalistami i rodzicami
- zespół stwierdzi, że należy wdrożyć na wybranych lekcjach, indywidualne zajęcia z uczniem
O modyfikacji IPETu decyduje zespół. Warto dokonać tego za pomocą dodatkowego arkusza, który będzie uzupełnieniem IPET lub nanieść zmiany w IPECIE. Sposób warto ustalić w porozumieniu z RP w danej szkole. Warto robić to w ten sam sposób.
Rozporządzenie nie precyzuje jaka ma być forma modyfikacji i w jakich sytuacjach.
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2020 r. poz. 1309) – § 6 ust. 9, ust. 10.
Pamiętaj!
WOPFU konstruujemy co najmniej dwa razy w roku.
O WOPFU przeczytasz TUTAJ
O konstruowaniu IPET przeczytasz TUTAJ
Prowadzimy także kompleksowe szkolenia w zakresie oceniania i dostosowań wymagań edukacyjnych.
Przykładowy opis i analizę na 4 strony do edycji kupisz tutaj
Jeśli chcesz poznać podstawie aplikacje z wykorzystaniem AI, skorzystaj z naszego szkolenia oraz materiałów. KUPISZ JE TUTAJ
PRZYKŁADOWE PYTANIA I PROBLEMY NA EGZAMIN TUTAJ
Pytania na rozmowę kwalifikacyjną na stopień nauczyciela współorganizującego na stopień nauczyciela dyplomowanego TUTAJ
KOMPLEKSOWA POMOC W PRACY Z UCZNIEM Z UMIARKOWANĄ I ZNACZNĄ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
Ale to nie wszystko, mamy dla Was coś specjalnego!!! Fachowo przygotowane materiały i dokumentację dla każdego nauczyciela na ścieżce rozwoju zawodowego.
Skorzystaj z naszych szkoleń dla RAD PEDAGOGICZNYCH na temat wykorzystania sztucznej inteligencji w edukacji i terapii.
Szkolenia wraz z materiałami dla nauczycieli znajdziesz TUTAJ
NASZE MATERIAŁY
PRACA Z UCZNIAMI ZE SPE
AWANS ZAWODOWY
POMOC PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNA
ŚWIETLICA SZKOLNA
PEDAGOG SPECJALNY
NAUCZYCIEL WSPÓŁORGANIZUJĄCY
NOWE TECHNOLOGIE I SZTUCZNA INTELIGENCJA
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz