Jak przebiega rozmowa na stopieńĶ nauczyciela dyplomowanego na nowych zasadach? Jakich pytań od członków komisji może spodziewać się nauczyciel?
Komisja kwalifikacyjna zapoznaje się z oceną pracy nauczyciela oraz opisem i analizą sposobu realizacji wymagań, a także przeprowadza rozmowę z nauczycielem, podczas której nauczyciel:
1) dokonuje prezentacji dorobku zawodowego;
2) odpowiada na pytania członków komisji kwalifikacyjnej dotyczące zrealizowanych zadań lub podjętych działań na rzecz oświaty oraz ich efektów w zakresie wymagań.
2. W trakcie rozmowy zapewnia się nauczycielowi dostęp do aktów prawnych oraz umożliwia się dokonanie prezentacji.
3. Każdy z członków komisji kwalifikacyjnej, po dokonaniu analizy dorobku zawodowego i przeprowadzonej rozmowie, ocenia spełnienie przez nauczyciela wymagań, przyznając łącznie za wszystkie wymagania punkty według skali od 0 do 10.
4. Na podstawie liczby punktów przyznanych przez członków komisji kwalifikacyjnej oblicza się średnią arytmetyczną punktów.
5. W przypadku gdy liczba członków komisji kwalifikacyjnej obecnych na posiedzeniu jest większa niż 3, odrzuca się jedną najwyższą i jedną najniższą ocenę punktową, z wyjątkiem przypadku gdy:
1) co najmniej dwie najwyższe oceny punktowe przyznane przez członków komisji kwalifikacyjnej są takie same;
2) wszyscy członkowie komisji kwalifikacyjnej przyznali takie same oceny punktowe.
6. Komisja kwalifikacyjna podejmuje rozstrzygnięcia w obecności co najmniej 2/3 składu swoich członków.
7. Nauczyciel uzyskał akceptację komisji kwalifikacyjnej, jeżeli średnia arytmetyczna uzyskanych punktów wynosi co najmniej 7.
Czego mogą dotyczyć pytania podczas rozmowy kwalifikacyjnej na stopień nauczyciela dyplomowanego na nowych zasadach?
Podczas rozmowy kwalifikacyjnej na stopień nauczyciela dyplomowanego komisja zadaje pytania dotyczące efektów działań podejmowanych przez nauczyciela na rzecz podnoszenia jakości pracy szkoły. Pytania odnoszą się do wymagań.
15 przykładowych pytań komisji kwalifikacyjnej:
-
Jakie działania podjął(a) Pan(i) w celu doskonalenia swojego warsztatu pracy i jaki miały one wpływ na uczniów?
-
Proszę opisać, w jaki sposób wykorzystuje Pan(i) technologie informacyjne w codziennej pracy.
-
Jakie szkolenia lub kursy zrealizował(a) Pan(i), by podnieść jakość pracy szkoły?
-
Jakie działania podjął(a) Pan(i), aby dzielić się wiedzą z innymi nauczycielami i jak to podniosło efektywność Pani/Pana pracy oraz innych nauczycieli?
-
Jakie zajęcia otwarte lub szkoleniowe prowadził(a) Pan(i) dla rady pedagogicznej lub nauczycieli w okresie ostatnich 5 lat i jak one wpłynęły na podniesienie jakości pracy szkoły?
-
Proszę podać przykład wykorzystania metod aktywizujących w pracy z uczniami i opisać ich efekty.
-
Jakie narzędzia multimedialne lub informatyczne wspierające uczenie się stosuje Pan(i) na lekcjach i jak to się przekłada na uzyskiwane efekty edukacyjne?
-
Czy pełnił(a) Pan(i) funkcję mentora lub opiekuna praktyk? Jakie efekty przyniosła ta współpraca?
-
Czy realizował(a) Pan(i) działania na rzecz uczniów ze SPE lub zagrożonych wykluczeniem? Proszę opisać je i wskazać rezultaty.
-
Jaką innowację dydaktyczną wdrożył(a) Pan(i) w swojej szkole? Jakie były jej efekty?
-
Czy opracował(a) Pan(i) własne materiały edukacyjne lub publikacje? Jaki miały wpływ na proces nauczania?
-
Jakie działania zrealizował(a) Pan(i) z rodzicami uczniów, wykraczające poza obowiązki nauczyciela/ chodzi o poszerzenie działań?
-
Czy prowadził(a) Pan(i) badania związane ze specyfiką szkoły? Jak wykorzystał(a) Pan(i) ich wyniki?
-
Jakie działania wdrożone przez Pana(ią) wpłynęły na rozwój uczniów lub poprawę ich wyników?
-
Jak mierzy Pan(i) efektywność podejmowanych działań na rzecz szkoły?
Materiały dla dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu kupisz u nas na stronie
SZKOŁA PONADPODSTAWOWA KUPISZ TUTAJ
SZKOŁA PODSTAWOWA I PRZEDSZKOLE KUPISZ TUTAJ
Na prośbę Państwa przygotowałyśmy teczkę do pracy z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną.
Co zawiera nasza teczka?
Ilość stron: 196. E-book w formacie PDF
KOMPLEKSOWA POMOC W PRACY Z UCZNIEM Z UMIARKOWANĄ I ZNACZNĄ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
Jeżeli prowadzisz zajęcia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, skorzystaj z kompleksowego wsparcia
w postaci:
programu zajęć,
przykładowych wpisów do dziennika,
przykładowych ćwiczeń,
oceny efektywności,
gotowych zadań.
Jeżeli prowadzisz zajęcia rewalidacyjne skorzystaj z kompleksowego wsparcia w postaci:
programu zajęć,
przykładowych wpisów do dziennika,
przykładowych ćwiczeń,
oceny efektywności,
gotowych zadań.
W ofercie mamy również teczki pedagoga specjalnego, zawierające niezbędną dokumentację do edycji oraz wskazówki, materiały i porady.
Dla nauczycieli współorganizujących kształcenie niezbędna dokumentację wraz z materiałami
do pracy zawiera TECZKA NAUCZYCIELA WSPÓŁORGANIZUJĄCE.
Od wielu lat jesteśmy ekspertkami do spraw awansu zawodowego, swoją praktyczną wiedzę wykorzystałyśmy w publikacjach będących kompleksowym wsparciem dla nauczycieli na ścieżce awansu zawodowego.
Zawierają one niezbędne informacje wraz z dokumentacją do edycji.
Szkolenia Rad Pedagogicznych TUTAJ
Szkolenia Rad Pedagogicznych TUTAJ
Jak można wykorzystać sztuczną inteligencję w edukacji i terapii w inny sposób?
Obejrzyj nasze szkolenie z materiałami TUTAJ
Zamów szkolenie z wykorzystania sztucznej inteligencji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz