SZKOLENIE, KURSY, KARTY PRACY

poniedziałek, 22 września 2025

DZIEŃ CHŁOPAKA- KREATYWNE ZADANIA Z ODZNAKAMI

 

Niebawem Dzień Chłopaka, dlatego przygotowałyśmy pomocne materiały i opisy aktywności, które nie tylko zintegrują klasę, ale włączą w aktywizujące zadania.

Dzięki sztucznej inteligencji, a właściwie Chata GPT, wygenerowałyśmy wszystkie te materiały, które uatrakcyjnią organizację każdego Dnia Chłopaka. 


Jak wykorzystać nasze pomoce?


1. Gazetka klasowa „Skarbiec mocnych stron”

  • Jak? Uczniowie losują lub wybierają odznakę, którą chcą podarować koledze/koleżance. Przyklejają ją na gazetce i wpisują imię osoby, do której ją kierują, oraz krótkie uzasadnienie, np. „Podziwiam Ciebie za to, że zawsze pomagasz w matematyce”.

2. Ćwiczenie na lekcji języka polskiego – opis postaci

  • Jak? Uczniowie wybierają odznakę, np. „Jesteś odważny” i piszą krótki opis kolegi/koleżanki albo bohatera literackiego, który pasowałby do tej cechy.

3. Zajęcia rewalidacyjne – trening emocji i komunikacji

  • Jak? Uczeń wybiera odznakę dla siebie, np. „Jestem pomysłowy”, a następnie opowiada, kiedy tak się czuł i co zrobił.

  • Wariant: Terapeuta podaje sytuację (np. „nowa gra na boisku”) i prosi ucznia, aby wybrał odznakę, która pokazuje, co w tej sytuacji czuje lub jak się zachował.

4. Świetlica – „Tajemniczy przyjaciel”

  • Jak? Każdy uczeń losuje imię kolegi i przez tydzień obserwuje jego dobre zachowania. Na koniec wręcza mu odznakę z wpisanym powodem: „Lubię Cię, ………., bo zawsze dzielisz się zabawkami”.

5. Ćwiczenia pisemne – tworzenie kartek i liścików

  • Jak? Uczniowie dostają kolorowankę–odznakę, np. „Podziwiam Ciebie za…” i dopisują powód. Następnie kolorują i wręczają adresatowi.

6. „Most relacji” – gra zespołowa

  • Jak? Każda drużyna zbiera odznaki za dostrzeganie mocnych stron kolegów. Każdy uczeń może przyznać innej osobie jedną odznakę z uzasadnieniem. Wygrywa zespół, który zbierze najwięcej, ale najważniejsze jest wspólne budowanie „mostu relacji”.

7. Ćwiczenia na emocje – „Jak się czuję, kiedy…”

  • Jak? Nauczyciel pokazuje odznakę (np. „Jesteś zabawny”) i pyta: „Jak się czuję, kiedy ktoś mówi mi, że jestem zabawny? A jak czuję się, kiedy ktoś to ignoruje?”.

8. „Album klasy”

  • Jak? Każdy uczeń ma swoją stronę w klasowym albumie i koleżanki oraz koledzy przyklejają odznaki z dopisanym uzasadnieniem.

  • Cel: trwała pamiątka, która wzmacnia poczucie własnej wartości i integrację.

9. Praca z uczniem ze SPE

  • Na rewalidacji: Odznaki kolorowanki mogą być wykorzystane do treningu grafomotoryki (kolorowanie), a także do ćwiczeń językowych (dopisanie imienia, dokończenie zdania).

  • Na TUS (Trening Umiejętności Społecznych): Ćwiczenie odgrywania scenek – jak wygląda „bycie koleżeńskim”, „bycie empatycznym” itp.

10. Lubię Cię, …………

  • Polecenie dla ucznia: Napisz imię kolegi/koleżanki, pokoloruj odznakę i dopisz jedno zdanie: „Lubię Cię, bo ……….”

  • Miejsce do uzupełnienia: linijka z kropkami.

11. Podziwiam Ciebie za …………

  • Polecenie: Wpisz za co podziwiasz kolegę/koleżankę. Pokoloruj odznakę.

  • Miejsce do uzupełnienia: ramka z miejscem na wpisanie powodu.

  • Dodatkowo: można wkleić zdjęcie adresata albo narysować jego portret.


12. Jesteś ………… (empatyczny, pomysłowy, koleżeński…)
  • Polecenie: Wybierz odznakę, która pasuje do Twojego kolegi/koleżanki. Wpisz jego imię i dopisz krótkie zdanie wyjaśniające, np. „Jesteś pomysłowy, bo wymyślasz świetne zabawy”.

13. Album klasy – Moja strona

  • Polecenie: Wklej swoją odznakę i poproś 3 osoby z klasy, aby dopisały Ci mocne strony lub cechy charakteru, które w Tobie podziwiają.


14.
Moje emocje
  • Polecenie: Pokoloruj odznakę, a obok dorysuj buźki, które pokazują jak się czujesz, gdy ktoś mówi Ci, że jesteś np. „zabawny”, „empatyczny”, „odważny”.

15. Scenki – TUS

  • Karta z zadaniem:

    • Narysuj albo opisz scenkę, kiedy jesteś pomocny.

    • Narysuj scenkę, kiedy jesteś koleżeński.

    • Narysuj scenkę, kiedy jesteś odważny.

16. Kreatywne pisanie

  • Polecenie: Wybierz odznakę i napisz krótką historyjkę, której bohaterem jest „Super Chłopak – odważny, pomysłowy, zabawny”.

17. Gra klasowa – Kolekcjoner odznak

  • Karta zbiorcza: tabela, w której uczeń może zbierać podpisy od kolegów i koleżanek. Każdy wpisuje odznakę, którą przyznaje oraz powód.




























Jeśli chcesz nauczyć się tworzyć takie materiały, zamów szkolenie dla Rady Pedagogicznej.








MATERIAŁY I SZKOLENIE DLA KLAS 1-3 













TECZKA PEDAGOGA SZKOLNEGO TUTAJ



























Aby wesprzeć pracę nauczyciela współorganizującego przygotowałyśmy szkolenie i opracowałyśmy Teczkę oraz  szereg materiałów i pomocnych dokumentów do edycji. Wszystkie znajdziesz na naszej platformie szkoleniowej TUTAJ




















ZAMÓW SZKOLENIE Z HIGIENY CYFROWEJ DLA NAUCZYCIELI I UCZNIÓW









Jeśli chcesz poznać podstawie aplikacje z wykorzystaniem AI, skorzystaj z naszego szkolenia oraz materiałów. KUPISZ JE TUTAJ









PRZYKŁADOWE PYTANIA I PROBLEMY NA EGZAMIN TUTAJ






Pytania na rozmowę kwalifikacyjną  na stopień nauczyciela współorganizującego na stopień nauczyciela dyplomowanego TUTAJ









Polecamy naszą nowość




KOMPLEKSOWA POMOC W PRACY Z UCZNIEM Z UMIARKOWANĄ I ZNACZNĄ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ


Ale to nie wszystko, mamy dla Was coś specjalnego!!! Fachowo przygotowane materiały i dokumentację dla każdego nauczyciela na ścieżce rozwoju zawodowego.





Publikację na temat SZTUCZNEJ INTELIGENCJI kupisz TUTAJ











Skorzystaj z naszych szkoleń dla RAD PEDAGOGICZNYCH na temat wykorzystania sztucznej inteligencji w edukacji i terapii.

Oferta szkoleń znajduje sie TUTAJ







Szkolenia wraz z materiałami dla nauczycieli znajdziesz TUTAJ











NASZE MATERIAŁY


PRACA Z UCZNIAMI ZE SPE
AWANS ZAWODOWY
POMOC PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNA
ŚWIETLICA SZKOLNA
PEDAGOG SPECJALNY
NAUCZYCIEL WSPÓŁORGANIZUJĄCY
NOWE TECHNOLOGIE I SZTUCZNA INTELIGENCJA














                                



















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz