CELE
LEKCJI W JĘZYKU UCZNIA:
-nauczysz
się opisywać państwa Unii Europejskiej-
Niemcy i Polskę,
-będziesz
umiał stosować obliczenia matematyczne w sytuacjach praktycznych,
-będziesz
umiał obliczać pole powierzchni prostokąta- flaga,
NACOBEZU
- rozpoznajesz flagi
Polski i Niemiec i umiesz obliczyć ich powierzchnię,
-
właściwie zamieniasz waluty i przeliczasz ich wartość,
-
właściwie obliczasz i porównujesz odległości między wskazanymi państwami UE.
-praca
z tekstem
-słowna:
wykład
-ćwiczeniowa:
karty pracy, mapa
-praktycznego
działania- praca z komputerem
-aktywizujące
-TIK
FORMY
PRACY UCZNIÓW:
-w
grupach
-indywidualna
-zbiorowa
ŚRODKI
DYDAKTYCZNE:
-teksty
zawierające informacje na temat Unii
Europejskiej pochodzące z książek:
H.
Bieda: „15 lekcji o Europie”, wyd. „Wokół nas”, Gliwice 2002
„Wędrówki
matematyczne po Unii Europejskiej” wyd. Croma Wrocław 2003
-komputer
-karty
pracy
PRZEBIEG
LEKCJI:
I
cześć wprowadzenie
Powitanie wszystkich gości przedstawienie celu
lekcji obserwowanej.
Dokonanie podziału na grupy, ustalenie zasad pracy
oceny wykonanej pracy.
Rozdanie materiałów, zadań.
II
część lekcji
1.
Wprowadzenie do zadań – na podstawie I części uczniowie ustalają takie pojęcia
jak:
- Stolica Unii Europejskiej,
- Data wejścia Polski do Unii Europejskiej,
- Hymn Unii Europejskiej,
- Wymienienie państw wchodzących w skład UE, w tym
Polska i Niemcy, nawiązanie do projektu Comenius.
2. W drugiej części uczniowie zapoznają się z mapą
UE.
-Określają wielkość obu państw i porównują ich
powierzchnię.
3.
Uczniowie pracują w grupach, losują zadania i opracowują karty pracy. Każda grupa
losuje po 2 zadania.
- Praca z komputerem,
- Zamiana waluty z Euro na złotówki,
- Obliczanie pola powierzchni flagi Niemiec i Polski,
- Rozwiązanie zadania tekstowego- obliczanie szacunkowej
ceny produktów niezbędnych do wykonania potrawy charakterystycznej dla Polski i
Niemiec.
III
część lekcji
1.Podsumowanie
działań
- Prezentowanie obliczeń i wykonanych zadań przez uczniów,
- Informowanie o sposobach rozwiązywania
poszczególnych zadań,
2. Ocenienie działań uczniów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz