Rozpoznawanie i wyrażanie emocji, dla niektórych naszych uczniów nie jest wcale łatwe. Warto więc podczas zajęć rewalidacyjnych, czy zajęć z pomocy psychologiczno-pedagogicznej, planować różnorodne aktywności, które rozwiną u dziecka sferę emocjonalno-społeczną.
Ciekawym pomysłem, na zajęcia są aktywności z wykorzystaniem długopisu 3D. Ten angażujący gadżet sprawia wiele radości naszym uczniom, którzy z jego pomocą rozwiną nie tylko kompetencje emocjonalno-społeczne, ale również motorykę małą, percepcję wzrokową, koordynację wzrokową-ruchową, koncentrację czy orientację przestrzenną. Pisałyśmy już o tym TUTAj i TUTAJ.Wielokrotnie do rozwijania kompetencji emocjonalnych i społecznych wykorzystywałyśmy emotki. Te zabawne kolorowe buźki, stały się bazą do przeprowadzenia wielu ćwiczeń, dzięki którym dzieci rozpoznawały emocje, opowiadały i pokazywały, jak się czują, naśladowały wskazane emocje, uczyły się reagować na emocje innych osób. Mając w klasie długopisy 3D uczniowie mogą samodzielnie przygotować emotikony.
Propozycja zabaw z emotkami stworzonymi długopisem 3D:
- zgadywanie, jaką emocję przedstawia buźka,
- naśladowanie reakcji emocjonalnej przedstawionej na emotce,
- rozmowa o uczuciach drugiej osoby na wybraną emotkę,
- odgrywanie scenek społecznych dotyczących różnych emocji.
Dla wszystkich zainteresowanych dołączamy szablony emotek, a na dalszą część zajęć karty pracy, które mogą być świetnym dopełnieniem zajęć rewalidacyjnych.
Kartę pobierzesz TUTAJ
Kartę pobierzesz TUTAJ
Kartę pobierzesz TUTAJ
Chcesz dowiedzieć się więcej na temat TUS? Wykup nasze szkolenie z półrocznym dostępnem do nagrania i pakietem materiałów TUTAJ
Szukasz sprawdzonych szkoleń?
Skorzystaj z naszej platformy szkoleniowej i nagrań oraz materiałów, do których po wykupieniu będziesz miał dostęp przez pół roku.
Jeśli szukasz szkoleń dla Rad Pedagogicznych skorzystaj z oferty Akredytowanego Niepublicznego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli Zyta Czechowska specjalni.pl.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz