Jednym z zadań pedagoga specjalnego jest rozpoznawanie potrzeb i możliwości uczniów. Określanie ich mocnych stron, ale także trudności z którymi się borykają.
Niwelowanie dysfunkcji i uzupełnienie deficytów utrudniających funkcjonowanie społeczne, emocjonalne i rozwój umiejętości oraz pozyskanie wiedzy będzie bardziej efektywne, kiedy dostosujemy nie tylko metody, formy pracy, przestrzeń klasową, polecenia, komunikaty, sposób sprawdzania wiedzy czy oceniania, ale także dobór odpowiednich pomocy dydaktycznych.
Idealnym rozwiązaniem w pracy z uczniami ze SPE jest przygotowywanie kreatywnych pomocy dydaktycznych z elementów, którym nadamy drugie życie (patyczki, kartoniki, puszki, pudełka, guziki i inne).
Od wielu lat uczniowie w naszej szkole podczas zajęć z przysposobienia do pracy lub w ramach projektów edukacyjnych przygotowują pomoce dydaktyczne, które sami wykorzystują, ale także udostępniają je innym uczniom i nauczycielom do ćwiczeń np. w ramach zajęć rewalidacyjnych.
Rekomendujemy przygotowywanie takich pomocy, które sprawiają, że nauka i terapia stają się jeszcze bardziej kreatywne, atrakcyjne i efektywne, a uczniowie mają ogromną satysfakcje z dobrze wykonanej pracy i przede wszystkim uwielbiają czuć się sprawcami, wzrasta ich poczucie własnej wartości, bo wiedzą, że ich wytwory są komuś potrzebne.
Poza tym takie pomoce są przygotowywane pod konkretne dysfunkcje i potrzeby uczniów, co sprawia, że nauka i terapia jest spersonalizowana, a tym samym skuteczniejsza.
Bazę kreatywnych pomocy dydaktycznych możesz obejrzeć TUTAJ.
Pomysły na kreatywne pomoce wykonane w ramach projektu eTwinning zobacz TUTAJ
Wychodząc na przeciw Państwa oczekiwaniom i prośbom, opracowałyśmy przykładowy plan pracy nauczyciela współorganizującego, który oparłyśmy na zadaniach z rozporządzenia, proponując konkretne działania i aktywności. Plan jest do edycji i każdy może go dostosować do swoich potrzeb.
Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji na temat pracy zespołu, tworzenia dokumentacji, dostosowań lub pomocy psychologiczno- pedagogicznej to skorzystać z naszych szkoleń.
My wychodząc na przeciw Państwa oczekiwaniom, opracowałyśmy kompleksowe materiały, wspierające nauczycieli i specjalistów, którzy prowadzą wybrane zajęcia w ramach pomocy psychologiczno- pedagogicznej. Poniżej szczegóły tych opracowań.
ZAJĘCIA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNE
- Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Propozycja ćwiczeń i zabaw
- Programy zajęć korekcyjno-kompensacyjnych
- Przykładowe wpisy do dziennika
- Oceny efektywności
- Narzędzia TIK w terapii
- Generatory kart pracy
ZAJĘCI A ROZWIJAJĄCE KOMPETENCJE EMOCJONALNO- SPOŁECZNE
☺️ Prowadzisz zajęcia z pomocy psychologiczno- pedagogicznej, w ramach rozwijania kompetencji emocjonalno-społecznych?
☺️ Potrzebujesz wsparcia w zakresie planowania i prowadzenia tych zajęć?
☺️ Skorzystaj z naszej teczki. To kompleksowe wsparcie.
ZAWARTOŚĆ TECZKI:
1. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
2. Wskazówki i wybrane aktywności.
3. Program zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne.
5. Przykładowe wpisy do dziennika.
6. Ocena efektywności.
7. Przegląd wybranych metod aktywizujących.
Ilość stron: 54
E-book w formacie PDF
ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE UMIEJĘTNOŚĆ UCZENIA SIĘ
Prowadzisz zajęcia w zakresie rozwijania umiejętności uczenia się?
Potrzebujesz wskazówek i wsparcia w organizacji tych zajęć?
Polecamy nasz e-obok.
1. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
2.
Wybrane strategie uczenia się.
3. Propozycja ćwiczeń.
4. Program zajęć rozwijających umiejętność uczenia się.
5. Przykładowe wpisy do dziennika.
6. Ocena efektywności.
7. Przegląd wybranych metod aktywizujących.
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Prowadzisz zajęcia rewalidacyjne w przedszkolu lub szkole?
Szukasz kompleksowego wsparcia?
Mamy dla Was teczkę z materiałami, przykładową dokumentacją, ćwiczeniami i kartami pracy!
1. Organizacja zajęć rewalidacyjnych.
2. Programy zajęć rewalidacyjnych.
3. Przykładowe wpisy do dziennika zajęć rewalidacyjnych
4. Ocena efektywności zajęć rewalidacyjnych.
5. Propozycja ćwiczeń i zabaw.
6. Generatory do tworzenia kart pracy.
7. Karty pracy.
E-book zajęcia rewalidacyjne w przedszkolu i szkole podstawowej dostępny TUTAJ
E-book zajęcia rewalidacyjne w szkole ponadpodstawowej dostępny TUTAJ
Jeśli chcesz pozyskać więcej informacji na temat przykładowych ćwiczeń, zadań,
zabaw i gier podczas zajęć rewalidacyjnych, ale także w ramach pomocy psychologiczno- pedagogicznej i jak konstruować karty pracy zakup naszą
teczkę cz. II
ZAWARTOŚĆ TECZKI ponad 200 stron. Plik PDF i linki do zewnętrznych ćwiczeń.
✅Rozdział 1 Rewalidacja. Propozycja ćwiczeń i dobre praktyki.
✅Rozdział 2 Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Propozycja ćwiczeń i dobre praktyki.
✅Rozdział 3 Generatory do konstruowania spersonalizowanych ćwiczeń i kart pracy.
✅Rozdział 4 Karty pracy- ponad 130 kart.
Wystawiamy faktury, również z odroczonym terminem płatności dla przedszkoli i dla szkół!
W swojej ofercie posiadamy także teczkę cz.I
TECZKA ZAWIERA:
🟩 plan pracy (kalendarz) pedagoga specjalnego,
🟩 sposoby diagnozowania potrzeb i możliwości uczniów,
🟩 IPET i WOPFU – szablony i przykładowe uzupełnione dokumenty,
🟩 dokumentację dotyczącą pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
🟩organizację zajęć rewalidacyjnych wraz z dokumentacją m.in. przykładowymi programami zajęć rewalidacyjnych,
🟩 arkusz ewaluacji podejmowanych działań w ramach IPET i WOPFU,
🟩 przykłady dostosowań na różnych przedmiotach,
🟩 opis przykładowych metod pracy z uczniami z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.
Pakiet kart zamówisz TUTAJ
SPARAWOZDANIA PEDAGOGA SPECJALNEGO
TECZKA NR 4
KUP TUTAJ I TUTAJ
Jeśli szukacie Państwo profesjonalnych szkoleń z zakresu dostosowania wymagań edukacyjnych to serdecznie zapraszamy do skorzystania z oferty naszego akredytowanego Niepublicznego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w zakresie szkoleń Rad Pedagogicznych.
Szkolenia Rad Pedagogicznych TUTAJ
Oferta materiałów dydaktycznych, kart pracy oraz webinarów
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz