Ważną umiejętnością w zakresie TUS, jest rozpoznawanie emocji innych, ale także ich samopoczucia i tego jak czują się w naszej obecności.
Warto uczyć zatem r empatii i uważności na inne osoby. Współpraca w grupie, wspólne działania, aktywności, zadania do wykonania, poznanie mocnych stron kolegi czy koleżanki znacząco wpływają na poprawę relacji między rówieśnikami.
W ramach innowacji pedagogicznej "TUS w 3D", uczniowie przygotowali animacje poklatkową pt."Razem lepiej" z wykorzystaniem buziek emocji wykonanych długopisem 3D. W trakcie lekcji rozmawialiśmy o tym, jak ważna jest pomoc, przyjaźń, empatia, współpraca, kooperacja, świadomość, że można na siebie liczyć. Już wiemy dlaczego niektóre dzieci czują się w szkole źle i są wykluczani. I nasze przesłanie w animacji brzmi: "Razem lepiej".
Działania innowacyjne możecie obejrzeć na blogu, który specjalnie w tym celu został założony.
Blog innowacji pedagogicznej znajduje się TUTAJ
Do przygotowania animacji poklatkowej wykorzystaliśmy aplikację Stikbot 2.0.
Opracowałyśmy pakiet 24 kart pracy do wykorzystania podczas zajęć z wychowawcą oraz podczas zajęć rewalidacyjnych i w ramach zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno- społeczne.
Pakiet kart zamówisz TUTAJ
Szkolenia Rad Pedagogicznych TUTAJ
Szkolenie na temat organizacji zajęć rewalidacyjnych znajdują się TUTAJ
Jeśli chcesz pozyskać więcej informacji na temat przykładowych ćwiczeń, zadań,
zabaw i gier podczas zajęć rewalidacyjnych, ale także w ramach pomocy psychologiczno- pedagogicznej i jak konstruować karty pracy zakup naszą
teczkę cz. II
ZAWARTOŚĆ TECZKI ponad 200 stron. Plik PDF i linki do zewnętrznych ćwiczeń.
✅Rozdział 1 Rewalidacja. Propozycja ćwiczeń i dobre praktyki.
✅Rozdział 2 Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Propozycja ćwiczeń i dobre praktyki.
✅Rozdział 3 Generatory do konstruowania spersonalizowanych ćwiczeń i kart pracy.
✅Rozdział 4 Karty pracy- ponad 130 kart.
Wystawiamy faktury, również z odroczonym terminem płatności dla przedszkoli i dla szkół!
W swojej ofercie posiadamy także teczkę cz.I
TECZKA ZAWIERA:
🟩 plan pracy (kalendarz) pedagoga specjalnego,
🟩 sposoby diagnozowania potrzeb i możliwości uczniów,
🟩 IPET i WOPFU – szablony i przykładowe uzupełnione dokumenty,
🟩 dokumentację dotyczącą pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
🟩organizację zajęć rewalidacyjnych wraz z dokumentacją m.in. przykładowymi programami zajęć rewalidacyjnych,
🟩 arkusz ewaluacji podejmowanych działań w ramach IPET i WOPFU,
🟩 przykłady dostosowań na różnych przedmiotach,
🟩 opis przykładowych metod pracy z uczniami z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz