Zaburzenia koordynacji wzrokowo- ruchowej, mała sprawność manualna i niezgrabność ruchowa to podstawowe dysfunkcje uczniów ze SPE. Aby pomóc usprawnić te słabiej rozwinięte obszary, można przygotowywać własne, kreatywne pomoce dydaktyczne i terapeutyczne, które ułatwią nabywanie pożądanych umięjętności.
Korzystając z długopisów 3D, można przygotować spersonalizowane pomoce, które będą dużym ułatwieniem podczas zajęć rewalidacyjnych, zajęć w ramach pomocy psychologiczno- pedagogicznej, a nawet zajęć edukacyjnych. Możliwość doboru ulubionych kolorów, jest dodatkowym atutem, który mobilizuje dzieci do ćwiczeń. Ponadto to sami uczniowie mogą przygotowywać takie pomoce, co dodatkowo wzmacnia ich poczucie wartości i sprawstwa.
Tak wykonana stopa, model buta czy wkładka obuwnicza pomaga uczniom usprawniać motorykę małą, poprzez ćwiczenia w precyzyjnym umieszczaniu sznurowadeł lub sznurka w otworach, a w konsekwencji właściwym tworzeniu supła i wiązaniu butów.
Takie elementy możemy też wykorzystać do ćwiczeń w zakresie prawej i lewej strony.
Szablon takich stóp można pobrać TUTAJ
Pomocne materiały w pracy z uczniami ze SPE
- programu zajęć,
- przykładowych wpisów do dziennika,
- przykładowych ćwiczeń,
- oceny efektywności,
- gotowych zadań.
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
- programu zajęć,
- przykładowych wpisów do dziennika,
- przykładowych ćwiczeń,
- oceny efektywności,
- gotowych zadań.
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz