SZKOLENIE, KURSY, KARTY PRACY

sobota, 5 października 2024

EMOCJE- ANIMACJA Z LUDZIKAMI



Trening Umiejętności Społecznych to nie tylko rozwijanie umiejętności związanych z emocjami, wyrażania emocji i mówienia o swoich odczuciach.

To także ćwiczenia w zakresie odczytywania mowy ciała, mimiki, gestów, postawy ciała. Pozawerbalnego czytania komunikatów wyrażanych sposobem bycia, chodzenia, poruszania się i przyjmowania odpowiednich postaw ciała. 

Takie umiejętności zarówno z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną, ze spektrum autyzmu, zespołem Downa  jak i innymi niepełnosprawnościami ćwiczymy każdego dnia w naturalnych sytuacjach, w których funkcjonujemy. Symulując rozmaite sytuacje społeczne, ale możemy także wykorzystać pomoce dydaktyczne, gadżety edukacyjne, czy własnoręcznie wykonane pomoce takie jak np. ludziki samodzielne wykonane z pomocą długopisu 3D.

Ludziki posłużą nam do rozpoznawania postawy ciała, definiowania tego co ono wyraża itd. 

Więcej o ludzikach 3D przeczytasz TUTAJ

Nam ludziki posłużyły do tego, by stworzyć animację z narracją głosową. Wykonaliśmy ją na podstawie zrobiony zdjęć ludzików w aplikacji  Animowane rysunki, którą opisałyśmy TUTAJ.

Efekt poniżej.



�Ostatnio podczas konferencji w Toruniu, jako trener umiejętości społecznych i TUS, wskazywałam na to jak ważnym elementem w dzisiejszej szkole jest właściwe rozwijanie kompetencji emocjonalno-społecznych i wdrażanie elementów TUS w każdym możliwym wymiarze edukacyjnym.
�Rozwijanie kompetencji emocjonalno-społecznych oraz umiejętności społecznych (TUS) nie polega na ciągłym skupianiu się na niepożądanych zachowaniach i powtarzaniu, co dziecko robi źle.
�To nie jest droga do osiągnięcia długofalowych efektów. Zamiast tego, istotą tych działań jest modelowanie pożądanych zachowań, pokazywanie dzieciom, jak mogą skutecznie i akceptowalnie funkcjonować w społeczeństwie.
�Kluczem w rozwijaniu tych umiejętności jest pozytywne wzmacnianie i bazowanie na mocnych stronach dziecka.
�� Każde dziecko ma coś, w czym jest dobre – zadaniem nauczyciela, pedagoga czy terapeuty jest odkrycie tych zasobów i ich rozwijanie. Wzmacnianie pozytywne, czyli nagradzanie i zwracanie uwagi na to, co dziecko robi dobrze, buduje w nim poczucie własnej wartości i motywuje do dalszego rozwoju.
�Podczas zajęć TUS nie powinniśmy wracać nieustannie do tego, co dziecko zrobiło źle.
"TUS „nie wycina”, „nie wygasza”, „nie kontroluje” –TUS tworzy, zastępuje, doskonali, uczy wyrażać i realizować potrzeby..."
�Zamiast tego, warto pokazywać, jak zachować się w różnych sytuacjach, dawać konkretne narzędzia do radzenia sobie z emocjami i budowania relacji.
�Dzieci uczą się najlepiej poprzez naśladowanie, dlatego tak ważne jest, by dorosły stawał się dla nich pozytywnym wzorcem.
Pamiętajmy, że rozwój emocjonalno-społeczny to długi proces, w którym nie ma miejsca na piętnowanie błędów, a raczej na budowanie na tym, co dobre.

Aby wesprzeć pracę nauczyciela współorganizującego przygotowałyśmy szkolenie i opracowałyśmy Teczkę oraz  szereg materiałów i pomocnych dokumentów do edycji. Wszystkie znajdziesz na naszej platformie szkoleniowej TUTAJ







Polecamy także szkolenie dla nauczycieli- organizacji zajęć rewalidacyjnych










Jeśli chcesz dowiedzieć się jak planować pracę nauczyciela współorganizującego kształcenie to przeczytaj nasz posty TUTAJ











Materiały i szkolenia dla nauczycieli 


Szkolenie wraz z planem do edycji zakupisz wraz ze szkoleniem TUTAJ


Szkolenie wraz z opracowanym sprawozdaniem do edycji kupisz TUTAJ






Aby ułatwić nauczycielom przygotowanie się do pracy w świetlicy szkolnej, przygotowałyśmy szkolenie wraz z materiałami.


Co zawiera szkolenie?

Szkolenie dla nauczycieli zajęć świetlicowych – szkolenie zawiera nagranie oraz materiały.
Tematyka szkolenia:
– ogranizacja zajęć świetlicowych,
– plan pracy świetlicy szkolnej,
– sprawozdanie z planu pracy świetlicy szkolnej,
– aktywności, karty pracy, gazetki i scenariusze na poszczególne miesiące.

Materiały składają się z 6 części:

Część 1 – organizacja zajęć świetlicowych, plan pracy i sprawozdanie.
Część 2 – wrzesień, październik – aktywności, ćwiczenia, materiały do wydrukowania, gazetka i scenariusz.
Część 3 – listopad, grudzień – aktywności, ćwiczenia, materiały do wydrukowania, gazetka i scenariusz.
Część 4 – styczeń, luty – aktywności, ćwiczenia, materiały do wydrukowania, gazetka i scenariusz.
Część 5 – marzec, kwiecień – aktywności, ćwiczenia, materiały do wydrukowania, gazetka i scenariusz.
Część 6 – maj, czerwiec – aktywności, ćwiczenia, materiały do wydrukowania, gazetka i scenariusz.

Nagranie: 55 min.
Nagranie wideo i materiały w formacie PDF.


Przykładowe strony z materiałów.









Potrzebujesz wsparcia w zakresie planowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, w sporządzeniu programu tych zajęć, zeszytu obserwacji i doboru ćwiczeń i aktywności oraz wpisu do dziennika zajęć?

Skorzystaj z naszego szkolenia i e-booka, który jest publikacją pdf zawierającą najważniejsze informacje, przykładowy program, zeszyt obserwacji, okresową ocenę funkcjonowania dziecka, przykłady ćwiczeń i wpisów do dziennika.

Publikacja jest kompleksowym wsparciem nauczycieli i zawiera wzory i przykłady zapisów w  niezbędnej dokumentacji. Pliki są edycji i gotowe do dostosowania do potrzeb danego nauczyciela. Publikacja zawiera 45 stron, plus zewnętrzne pliki do edycji.


E-BOOK Z MATERIAŁAMI KUPISZ TUTAJ plus szkolenie










                          



Pomocne materiały w pracy z uczniami ze SPE


Jeżeli prowadzisz zajęcia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, skorzystaj z kompleksowego wsparcia w postaci: 
  • programu zajęć, 
  • przykładowych wpisów do dziennika,
  • przykładowych ćwiczeń,
  • oceny efektywności,
  • gotowych zadań.

54a8cf53833f7343cafccc9d681fbc99.jpeg30a069c4ea443f35c0a1ed46498b446b.jpegaacb0ed5b7c6a5b493f97be016b2ebdd.png
Szczegóły TUTAJSzczegóły TUTAJSzczegóły TUTAJ

Jeżeli prowadzisz zajęcia rewalidacyjne skorzystaj z kompleksowego wsparcia w postaci: 
  • programu zajęć, 
  • przykładowych wpisów do dziennika,
  • przykładowych ćwiczeń,
  • oceny efektywności,
  • gotowych zadań.
b2e97ad812bdb20d4b6e924eaf4eca59.png672ee895929d1ae91aa21ed4b690b935.png68194680ab63536fd816b3c6ce45c92a.jpeg
Szczegóły TUTAJSzczegóły TUTAJSzczegóły TUTAJ

W ofercie mamy również teczki pedagoga specjalnego, zawierające niezbędną dokumentację do edycji oraz wskazówki, materiały i porady.

c81ffddbd8343a4391ac6047d02ffed2.png48d3dbd58a131e6b88e5cbb866ad0b44.jpeg03c3ca268ae401f2cc23766434c04eaf.png
Szczegóły TUTAJSzczegóły TUTAJSzczegóły TUTAJ

a474919f333e8a1867e2e44498b32080.png60eb7b8a402ab79f899e5db12e40db39.png
Szczegóły TUTAJSzczegóły TUTAJ

Dla nauczycieli współorganizujących kształcenie niezbędna dokumentację wraz z materiałami do pracy zawiera TECZKA NAUCZYCIELA WSPÓŁORGANIZUJĄCE.

43d53d338be2ec098137b7dcd4280d29.png9a6daec3ca725f5af3bfb98466671081.png
Szczegóły TUTAJSzczegóły TUTAJ

Od wielu lat jesteśmy ekspertkami do spraw awansu zawodowego, swoją praktyczną wiedzę wykorzystałyśmy w publikacjach będących kompleksowym wsparciem dla nauczycieli na ścieżce awansu zawodowego.  Zawierają one niezbędne informacje wraz z dokumentacją do edycji.


a28ebd9dee6252d9fa399cdc1e318dbd.png8b3b3127deed8a4fa84637d1a4afda9d.png
Szczegóły TUTAJSzczegóły TUTAJ




OFERTA SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH ZNAJDUJE SIĘ TUTAJ







Jak można wykorzystać sztuczną inteligencję w edukacji i terapii w inny sposób?

Obejrzyj nasze szkolenie z materiałami TUTAJ



Zamów szkolenie z wykorzystania sztucznej inteligencji
















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz