W obecnej dynamicznej rzeczywistości edukacyjnej, gdzie pracujemy coraz częściej w zróżnicowanych klasach, pomoc psychologiczno-pedagogiczna wyłania się jako kluczowy element wsparcia uczniów. Wielu nauczycieli prowadzi zajęcia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, co niewątpliwie wymaga precyzyjnego i starannego dokumentowania tych działań.
Dokumentowanie zajęć prowadzonych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej reguluje rozporządzenie MEN w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły
i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej
i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji. Zgodnie z jego zapisami zajęcia prowadzone w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej dokumentuje się w dzienniku zajęć innych. Do dziennika innych zajęć, w przypadku zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, wpisuje się:
- w porządku alfabetycznym nazwiska i imiona odpowiednio dzieci/uczniów oraz oddział, do którego uczęszczają,
- adresy poczty elektronicznej rodziców i numery ich telefonów, jeżeli je posiadają,
- indywidualny program pracy z dzieckiem/uczniem, a w przypadku zajęć grupowych – program pracy grupy,
- tygodniowy rozkład zajęć,
- daty i czas trwania zajęć,
- tematy przeprowadzonych zajęć,
- ocenę postępów i wnioski dotyczące dalszej pracy z dzieckiem/uczniem,
- odnotowuje się obecność dzieci/uczniów,
- przeprowadzenie zajęć nauczyciel potwierdza podpisem.
Sposób dokumentowania, forma i terminy sporządzania dokumentów powinny zostać ustalone i wprowadzone przez dyrektora szkoły.
Programy, oceny efektywności zajęć z PPP, przykładowe zapisy w dzienniku i ciekawe aktywności są dostępne w naszych materiałach. To kompleksowe wsparcie nauczycieli, które ułatwi pracę i zaoszczędzi czas tym, bardziej, że potrzebne dokumenty udostępnione są w formie do edycji, co z pewnością ułatwi ich dostosowanie.
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne --> Dostępne tutaj
Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne --> Dostępne tutaj
Zajęcia rozwijające umiejętność uczenia się --> Dostępne tutaj
Jeżeli prowadzisz zajęcia rewalidacyjne skorzystaj z kompleksowego wsparcia w postaci:
- programu zajęć,
- przykładowych wpisów do dziennika,
- przykładowych ćwiczeń,
- oceny efektywności,
- gotowych zadań.
![]() | ![]() | ![]() |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
![]() | ![]() | ![]() |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
![]() | ![]() |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
![]() | ![]() |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Od wielu lat jesteśmy ekspertkami do spraw awansu zawodowego, swoją praktyczną wiedzę wykorzystałyśmy w publikacjach będących kompleksowym wsparciem dla nauczycieli na ścieżce awansu zawodowego. Zawierają one niezbędne informacje wraz z dokumentacją do edycji.
![]() | ![]() |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
KOMPLEKSOWA POMOC W PRACY Z UCZNIEM Z UMIARKOWANĄ I ZNACZNĄ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz