Ocena efektywności udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej jest istotnym elementem pracy specjalistów zajmujących się wsparciem uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Ma ona na celu ocenę skuteczności i efektywności działań podejmowanych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz identyfikację obszarów, nad którymi nadal należy pracować.
Każdy nauczyciele, wychowawca grup wychowawczych i specjalista udzielający pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniowi ma obowiązek ocenić efektywność udzielonej pomocy i sformułować wnioski dotyczące dalszych działań mających na celu poprawę funkcjonowania ucznia.
Przepisy nie określają jak często powinna być dokonywana taka ocena. Biorąc jednak pod uwagę, konieczność monitorowania postępów ucznia, organizowanie wsparcia i reagowanie na bieżące potrzeby ucznia, warto, by ocena efektywności udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz sformułowane na jej podstawie wnioski do dalszej pracy
odbywały się dwa razy w roku:
- po pierwszym półroczu
- na koniec roku szkolnego.
- rodzaj podejmowanych działań w odniesieniu do potrzeb dziecka,
- skuteczność udzielanego wsparcia,
- skuteczność określonych form i metod pracy.
- decyzji o zakończeniu udzielania pomocy w danej formie,
- wskazania nowych form wsparcia,
- modyfikacji IPET dla dziecka posiadającego orzeczenie,
- zastosowania nowych metod pracy z dzieckiem,
- zasad współpracy nauczycieli i specjalistów.
Sformułowane wnioski powinny służyć poprawie jakości i skuteczności działań podejmowanych przez terapeutów. W trakcie dokonywania oceny efektywności należy zastanowić się, jakiego rodzaju dostosowań i wsparcia dziecko będzie potrzebowało w kolejnym roku edukacji.
Dokumentacja zajęć organizowanych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Przepisy nakładają obowiązek wpisywania do dziennika innych zajęć w tym do dziennika zajęć z zakresu pomocy psychologiczno - pedagogicznej, ocenę postępów i wnioski dotyczące dalszej pracy z uczniem.
Brak jednak wskazań, jak często należy to robić. Naszym zdaniem zasadne jest, by taką ocenę wraz z wnioskami do dalszej pracy dokonać co najmniej 2 razy w roku. W odniesieniu do uczniów
z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego takie działania powinny być przeprowadzane również co najmniej 2 razy w roku szkolnym w związku z obowiązkiem dokonywania wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia.
Oceny efektywności zajęć rewalidacyjnych znajdziesz w materiałach dostępnych na stronie
Ale to nie wszystko, mamy dla Was coś specjalnego!!!
Fachowo przygotowane materiały i dokumentację dla każdego nauczyciela na ścieżce rozwoju zawodowego.
Polecamy naszą nowość
Polecamy komplet naszych materiałów. teczki i opracowania praz przykładowe wzory dokumentów, które ułatwią Państwu przygotowanie się do egzaminu lub rozmowy
Posiadamy teczki dla nauczycieli realizujących awans na starych, ale także
nowych zasadach.
Materiały znajdują się TUTAJ
Szczególnie polecamy przykładowe pytania i przykłady problemów do rozwiązania w oparciu o przepisy prawa.
Jeżeli prowadzisz zajęcia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, skorzystaj z kompleksowego wsparcia w postaci:
- programu zajęć,
- przykładowych wpisów do dziennika,
- przykładowych ćwiczeń,
- oceny efektywności,
- gotowych zadań.
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Jeżeli prowadzisz zajęcia rewalidacyjne skorzystaj z kompleksowego wsparcia w postaci:
- programu zajęć,
- przykładowych wpisów do dziennika,
- przykładowych ćwiczeń,
- oceny efektywności,
- gotowych zadań.
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Szczegóły TUTAJ | Szczegóły TUTAJ |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz