SZKOLENIE, KURSY, KARTY PRACY

czwartek, 18 września 2025

Edukacyjne zabawy z jesiennym spinnerem





















Jak skutecznie i z przyjemnością utrwalać słownictwo związane z jesienią?
Spinnery to ulubiony gadżet wielu uczniów, dlatego tak często wykorzystujemy go w swojej pracy. Jak zagrać? 
Przygotowałyśmy specjalną kartę pracy, na której zamieściłyśmy  symbole związane z jesienią.

środa, 17 września 2025

JESIENNE SKRZATY Z SZYSZEK- INSTRUKACJA WYKONANIA



Jesienne skrzaty z szyszek – rozwijanie kreatywności uczniów!

W miarę jak dni stają się coraz chłodniejsze, a liście przybierają złote odcienie, nadeszła idealna pora na kreatywne działania w szkole. Jednym z takich projektów, który łączy zabawę z nauką, jest przygotowanie jesiennych skrzatów z szyszek. To nie tylko świetna okazja do rozwijania umiejętności manualnych, ale także doskonała forma ekspresji twórczej dla uczniów.

WIZUALIZACJA W PRACY Z UCZNIAMI ZE SPE


Wizualizacja w edukacji to nie tylko atrakcyjny dodatek do lekcji, ale przede wszystkim skuteczne narzędzie wspierające uczenie się i zapamiętywanie.

wtorek, 16 września 2025

GRA PLANSZOWA- TABLICZKA MNOŻENIA


Gra- wyścig z tabliczką mnożenia. Gry planszowe są jedną z najbardziej skutecznych i lubianych przez uczniów pomocy dydaktycznych, które nie tylko efektywnie pomagają w przyswajaniu różnych treści, ale przede wszystkim angażują i integrują uczniów.

poniedziałek, 15 września 2025

Dokumentowanie pracy nauczyciela współorganizującego



Jak dokumentować pracę nauczyciela współorganizującego kształcenie?

Wielu nauczycieli współorganizujących proces kształcenia zastanawia się, jak powinni dokumentować swoją pracę. Czy wpisywać tematy lekcji, które realizuje nauczyciel prowadzący? A może raczej własne działania wspierające uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz wspieranie nauczyciela przedmiotu? W którym dzienniku dokonywać zapisów? Odpowiedzi nie są zawsze jednoznaczne, ponieważ wiele zależy od decyzji dyrektora szkoły.

niedziela, 14 września 2025

TEMATY W DZIENNIKU ZAJĘĆ REWALIDACYJNYCH - PRZYKŁADY

Jednym z częstych problemów, z jakimi mierzą się nauczyciele prowadzący zajęcia rewalidacyjne, jest planowanie i prawidłowe formułowanie zapisów w dzienniku. Często pojawia się pytanie: Co wpisać, aby było poprawnie, a jednocześnie jasno wskazywało, nad czym pracowałam/em z uczniem?

Dzień Kropki – odkrywanie talentów i ćwiczenie czytania ze zrozumieniem


Każdy uczeń nosi w sobie coś wyjątkowego – talent, pasję, mocną stronę, która tylko czeka na odkrycie.
Szkoła powinna być miejscem, które nie tylko pomaga pokonywać trudności, ale też wydobywać z uczniów to, co najlepsze. Kiedy dziecko odkrywa, w czym jest dobre, rośnie jego poczucie sprawstwa, pewność siebie i motywacja do dalszej nauki.

Jak małe kropki prowadzą do wielkich odkryć - odkrywamy SIEBIE

Dzień Kropki, obchodzony na całym świecie 15 września, to doskonała okazja, by wspierać kreatywność i rozwój osobisty uczniów. Jednym 
z najpiękniejszych narzędzi do tego celu jest opowiadanie Petera H. Reynoldsa pt. ,,Kropka", które inspiruje dzieci do odkrywania swoich talentów i wiary w siebie. Oto propozycja lekcji, która łączy te idee z rozwijaniem umiejętności pisania, rysowania i autorefleksji.

Współpraca nauczyciela współorganizującego kształcenie z nauczycielami przedmiotów – praktyczne wskazówki

 

Jednym z najważniejszych zadań nauczyciela współorganizującego kształcenie (tzw. nauczyciela wspomagającego) jest współpraca z nauczycielami przedmiotów. To właśnie ona w dużym stopniu decyduje o tym, czy wsparcie ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi będzie skuteczne i realnie przełoży się na jego funkcjonowanie w szkole.

sobota, 13 września 2025

SPEKTRUM AUTYZMU- KOLEKCJA ĆWICZEŃ I ZADAŃ

Każda inicjatywa, która ma zwiększyć świadomość społeczną, przybliżyć temat, wesprzeć osoby z niepełnosprawnościami lub zaburzeniami rozwoju i przypomnieć o tym, że Osoby ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi są takie jak My, a zatem mają te same prawa, obowiązki, potrzeby, marzenia i pragnienia- jest przez nas doceniana.

Wielospecjalistyczna Ocena Poziomu Funkcjonowania Ucznia